طراحی نقشه خلیج فارس در ساحل سیریک

۱۳۹۴/۰۲/۱۴ - ۰۹:۲۶:۲۴
کد خبر: ۲۸۲۲۰۲
طراحی نقشه خلیج فارس در ساحل سیریک
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سیریک گفت: به مناسبت روز ملی خلیج فارس نقشه ایران و خلیج فارس در ساحل زیبای این شهرستان توسط هنرمندان بومی طراحی و با حضور امام جمعه ، فرماندار و دیگر مسئولان رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان، مصطفی کریمی زاده ضمن گرامیداشت روز ملی خلیج فارس اظهار داشت: طراحی نفشه ایران و خلیج فارس با همکاری انجمن هنرهای تجسمی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان توسط ۱۵ نفر از هنرمندان جوان و نوجوان سیریک با پودر رنگ و ماسه های ساحل دریا به ابعاد ۱۰ در ۱۵ متر اجرا شد.

وی افزود : برای صیانت از این میراث با عظمت، در تقویم رسمی روز دهم اردیبهشت ماه مصادف با اخراج نیروهای پرتغالی از تنگه هرمز، روز ملی خلیج فارس نام گذاری شده است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سیریک ادامه داد: دهم اردیبهشت ماه روز با عظمت ملت ایران و روز مبارزه با استعمارگران و رسیدن به استقلال است و اخراج استعمارگران از منطقه، اوج هنرنمایی ملت ایران در تاریخ کشور به شمار می رود.

وی روز ملی خلیج فارس، به نوعی یک استثناست و روز غیرت ملی و تمامیت ایرانیان است و این روز، در دل خود، ردپای هیچ نژاد و قومیتی نداشته و به هیچ رنگ و زبان و دین خاصی تعلق ندارد.

کریمی زاده درمورد دیگر برنامه های اجرا شده در روز ملی خلیج فارس در شهرستان سیریک گفت: تشکیل زنجیره انسانی ، همایش پیاده روی ،پاکسازی ساحل ، برگزاری مسابقات ورزشی، مسابقه نقاشی با موضوع خلیج فارس ازدیگر برنامه هایی است که در شهرستان سیریک با حضور مردم اجرا گردید

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز