استاندار قزوین:

توجه به حوزه گردشگری،یکی از جهت گیری های اساسی استان است

۱۳۹۴/۰۲/۱۴ - ۰۹:۳۵:۳۸
کد خبر: ۲۸۲۲۱۳
توجه به حوزه گردشگری،یکی از جهت گیری های اساسی استان است
روزبه: توجه به حوزه گردشگری، یکی از جهت گیری های اساسی و در اولویت برنامه های استان در سال 94 است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مرتضی روزبه، استاندار قزوین، در نخستین جلسه هماهنگی ستاد خدمات سفر استان قزوین در سال 94، با بیان این مطلب افزود: یکی از جهت‌گیری‌های اساسی استان قزوین در سال جاری توجه به حوزه گردشگری است.

روزبه ادامه داد:یکی از راهکارهای مناسب برای جذب گردشگران به استان قزوین و اقامت در این استان تهیه تقویم گردشگری است که برای تحقق آن باید در گام نخست نسبت به شناسایی فرصت‌ها و تهدیدهای حوزه گردشگری استان قزوین اقدام کنیم.

وی افزود: در ذیل این موضوع باید مطالب متنوعی را بگنجانیم زیرا مبحث گردشگری بحث بسیار مهمی است به‌ویژه در شرایط فعلی که در آستانه تدوین برنامه ششم توسعه کشور قرار داریم.

استاندار قزوین اضافه کرد: سال گذشته مبحث مطالعات جامع را مطرح کردم اما تاکنون هیچ اقدامی در این حوزه صورت نگرفته است بنابراین با توجه به اینکه ذی‌صلاح‌ترین دستگاه اجرایی در این حوزه اداره‌کل میراث فرهنگی است، پیشنهاد می‌کنم پیگیری بحث مطالعات جامع برعهده این اداره کل قرار گیرد.

روزبه ادامه داد: این مطالعات باید کاربری بوده و نقش افراد و بخش خصوصی را به خوبی تعریف کرده و هدف‌گذاری آماری و موضوعی مطلوبی داشته باشد البته تاکنون اقدامات مختلفی در این حوزه انجام شده است اما از انسجام کافی برخوردار نبودند بنابراین نیاز است که به این اقدامات انسجام بخشیده و از آن به‌عنوان سند استفاده کنیم.

این مسئول بیان کرد: ستاد هماهنگی خدمات سفر استان قزوین از دیدگاه بنده نخستین ستاد ساماندهی حوزه گردشگری این استان و استفاده از ظرفیت‌های عظیم این حوزه است.

استاندار قزوین تصریح کرد: این ستاد یک ستاد مستمر و دائمی است زیرا گردشگری موضوعی نیست که فقط به برهه خاصی از سال مرتبط باشد بنابراین در هر یک از جلسات این ستاد باید موضوعات مرتبط به ترتیب اولویت مطرح و بررسی شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز