اولین موزه میراث روستایی حاشیه کویر راه اندازی می شود

۱۳۹۴/۰۲/۱۴ - ۰۹:۴۷:۳۱
کد خبر: ۲۸۲۲۲۲
اولین موزه میراث روستایی حاشیه کویر  راه اندازی می شود
جلسه بررسی راه اندازی اولین موزه میراث روستایی حاشیه کویر در محل روستای بیابانک و با حضور استاندار سمنان ،مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان سمنان و جمعی از مسئولان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان، مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی سمنان در جلسه بررسی راه اندازی اولین  موزه  میراث روستایی حاشیه کویر که در محل روستای بیابانک و با حضور استاندار سمنان و جمعی از مسئولان برگزار شد، اظهار داشت: بیایانک به دلیل برخورداری از بافت تاریخی و قدمت سه هزار ساله گزینه مناسبی برای ایجاد موزه میراث روستایی است.

وی با تاکید بر اینکه جریان داشتن زندگی در روستا زمینه ساز احیای بافت تاریخی و ایجاد موزه است، گفت: بیابانک ظرفیت بالایی برای جذب گردشگر دارد.

ناظر پروژه های ملی موزه های روستایی و عشایری کشور نیز در این جلسه سابقه تاریخی روستای بیابانک را قابل توجه دانست و افزود: اداره کل میراث فرهنگی و بنیاد مسکن باید در زمینه احیای بافت تاریخی، ایجاد موزه و رونق گردشگری این روستا تعامل داشته باشند.

«محمود طالقانی» بازگشت زندگی به این روستا را در احیای روستا و ایجاد موزه موثر دانست و گفت: بیابانک قابلیت ایجاد این موزه را دارد.

استاندار سمنان نیز با ابراز نگرانی از فرسوده شدن بافت تاریخی و بناهای روستای بیابانک و کاهش تعداد سکنه در این روستا، گفت: 92 خانوار در این روستا ساکن هستند و جمعیت این روستا نیز حدود 241 نفر و  متوسط سن جمعیتی نیز بالای 50 سال است.

«محمد وکیلی» با تاکید بر اینکه مطالعات بافت تاریخی این روستا باید در اولویت باشد، خواستار تشکیل کمیته ای با مسئولیت فرمانداری سرخه، اداره کل میراث فرهنگی استان، بنیاد مسکن و جهاد کشاورزی برای بررسی و عملیاتی کردن راههای توسعه روستای بیابانک شد.

وی گفت: در شش ماهه اول امسال باید مطالعات طرح توسعه این روستا نهایی شود.

استاندار سمنان بر حمایت از مالکان برای احیای بناهای روستا با در اختیار قرار دادن تسهیلات لازم تاکید کرد و افزود: این روستا قابلیت بالایی در زمینه جذب توریست دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز