رئیس ستاد اقامه نماز کشور:

پول زکات برای ازدواج جوانان و دوری از فساد در جامعه خرج شود

۱۳۹۴/۰۲/۱۴ - ۱۲:۱۴:۱۳
کد خبر: ۲۸۲۳۱۰
پول زکات برای ازدواج جوانان و دوری از فساد در جامعه خرج شود
حجت الاسلام قرائتی با تاکید بر اینکه همچین باید پول زکات برای ازدواج جوانان و برای دوری از فساد در جامعه خرج شود گفت: پول زکات را تا زمانی که واجب است نباید صرف عمل مستحب شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از خرم آباد ، حجت الاسلام محسن قرائتی صبح دوشنبه در جلسه شورای اداری استان لرستان  گفت: همچنین در کنار نماز باید به مقوله زکات نیز توجه لازم صورت گیرد.

حجت الاسلام قرائتی با تاکید بر اینکه زکات باید برای واجبات خرج شود گفت: این در حالیست که زکات برای ساخت ساختمان، غسالخانه، حسینیه و ... صرف می شود.

وی با بیان اینکه حسینه طی سال ۱۰ بار در آن باز می شود ادامه داد: این در حالیست که خیلی جاها ما مسجد نداریم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه پول زکات را صرف ساخت غسالخانه ای در روستایی می کنند و این در حالیست که در سال ممکن است چند نفر در آن روستا فوت کنند گفت: در صورتی که نسبت به احداث مسجد برای ۴۵۰ نفر نسل جوان مدرسه ای که می خواهند عمل واجب انجام دهند اقدام نمی شود.

حجت الاسلام قرائتی با تاکید بر اینکه همچین باید پول زکات برای ازدواج جوانان و برای دوری از فساد در جامعه خرج شود گفت: پول زکات را تا زمانی که واجب است نباید صرف عمل مستحب شود.

وی با تاکید بر اینکه در این راستا جلسه ای از سوی استاندار لرستان در رابطه با ضرورت توجه به نمار در استان برگزار شود گفت: در قالب این جلسه برای هر کدام از مدیران و دستگاههای اجرایی یک وظیفه برای اقامه و توجه به نماز در استان اندیشیده شود.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر اینکه بعد از ۳۲ سال زشت است که در نماز مانده باشیم تصریح کرد: حکومت ما به خاطر نماز است و باید به این واجب الهی توجه ویژه صورت گیرد.

حجت الاسلام قرائتی به میزان زکات جمع آوری شده در لرستان اشاره کرد و گفت: ۱۳ میلیارد تومانی که در این زمینه طی سال گذشته جمع آوری شده خیلی کم است با توجه به اینکه استان لرستان استانی تمام شیعه است.

وی با بیان اینکه تنها ۱۳ درصد مردم استان اقدام به پرداخت زکات کرده و ۸۷ درصد زکات نمی دهند تصریح کرد: این میزان برای استان لرستان بسیار کم است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر اینکه در قرآن ۱۱۵ بار به کلمه دنیا و ۱۱۵ بار نیز به آخرت اشاره شده است گفت: همان اندازه که به دنیا می رسیم باید به دین هم رسیدگی کنیم.

حجت الاسلام قرائتی با بیان اینکه در اداره ای برای ۴۰ تا ۵۰ نفر اقامه نماز می شود و در حالیست که در کنار این اداره مدرسه ای با ۲۵۰ دانش آموز جوان آخوند ندارد تصریح کرد: باید تحولی در زمینه توجه به نماز در کشور ایجاد شود.

وی با بیان اینکه در ظهر عاشورا که امام حسین(ع) به نماز پرداخته جوان ما در خیابان سینه می زند تصریح کرد: باید نسبت به مقوله نماز در جامعه به خصوص نسل جوان توجه ویژه ای صورت گیرد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر اینکه رئیس ستاد نماز در هر استان باید هر روز در یک مدرسه باشد عنوان کرد: برای دعوت به نماز نیز باید هموراه انسنها را متوجه نعمتهای خداوند کنیم

 یکی از وظایف مهم مدیران توجه به نماز و اقامه نماز در سطح ادارات و دستگاههای اجرایی است.

وی با بیان اینکه خداوند کارها را با نماز "متر" می کند عنوان کرد: در این راستا همواره باید به موضوع اقامه نماز و ایجاد مسجد در سطح شهرها، ادارات، مدارس و ... اقدام کرد.

رئیس اقامه نماز کشور با طرح این سوال که در ایران چند شهرک ساخته شده که مسجد ندارد ادامه داد: بودجه ای که برای نماز اختصاص پیدا می کند چقدر بوده و بودجه ای که برای اتاق مدیر کل در نظر گرفته می شود چه میزان است.

نسبت به نماز کوتاهی کرده ایم

حجت الاسلام قرائتی با تاکید بر اینکه باید به نماز رسید و توجه کرد ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر وضع نماز در کشور خوب نیست.

وی بیان داشت: امروز وضع نماز نسبت به زمان شاه بهتر است اما نسبت به آنچه که باید باشد عقب هستیم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه مصلای تهران هنوز به طور کامل افتتاح نشده و اینکه در حالیست که کارخانه شیر گلپایگان ۱۰ سال است که افتتاح شده و از مصلا جلوتر است گفت: آیا خودمان از خود سوال کرده ایم که برای نماز چه کرده ایم.

حجت الاسلام قرائتی با طرح این سوال که وضع نماز در بین فوتبالیست ها، رفتگران، پادگانها و .... چگونه است افزود: هیچ کدام از کارهای مملکت درست نمی شود اگر به نماز توجه لازم صورت نگیرد.

وی با تاکید بر اینکه نسبت به نماز کوتاهی کرده ایم افزود: این در حالیست که مدیر کل، رئیس مدرسه، وزیر و ... می گوید برای نماز بودجه نداریم

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز