نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس:

آموزش و پرورش لرستان بر مدار تدبیر، عقلانیت و امید حرکت می کند

۱۳۹۴/۰۲/۱۴ - ۱۲:۵۵:۱۵
کد خبر: ۲۸۲۳۳۳
آموزش و پرورش لرستان بر مدار تدبیر، عقلانیت و امید حرکت می کند
نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس گفت : مجلس از تمام ظرفیت ها برای ارتقای سطح معیشت معلمان استفاده می کند و تدبیر ،عقلانیت و امید در آموزش و پرورش لرستان هویداست .
 به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ،نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی در مراسم تجلیل از معلمان نمونه لرستان گفت : مجلس از تمام ظرفیت ها برای ارتقای سطح معیشت معلمان استفاده می کند . عباس قائدرحمت با ابراز رضایت از عملکرد دستگاه تعلیم و تربیت لرستان گفت : تدبیر ،عقلانیت و امید در آموزش و پرورش لرستان هویداست

وی به جمله ای از امام علی (ع) در خصوص جایگاه معلم اشاره کرد و اظهار داشت: کسی که در مقام هدایت و آموزش قرار می گیرد باید پیش از آموختن به دیگران خود را پالایش رفتاری کند.

وی با بیان اینکه مدیریت دستگاه بزرگی چون آموزش و پرورش کار راحتی نیست عنوان کرد: آموزش و پرورش یک خانواده بسیار بزرگ است که مدیریت یک میلیون و ۱۰۰ هزار معلم و بیش از ۱۲ میلیون دانش آموز در آن کار آسانی نیست.قائدرحمت به تلاشهای دکتر فانی برای ارتقای جایگاه آموزش و پرورش و بهبود معیشت فرهنگیان اشاره کرد و گفت : وزیر آموزش و پرورش کارهای بسیار خوبی را در آموزش و پرورش شروع کرده و تلاش و تکاپو و تعامل خوبی هم مجلس و دولت دارد .

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی افزود: طی سال های گذشته در وزارت آموزش و پرورش مشکلات جدی وجود داشت لذا جبران این مشکلات در دولت تدبیر و امید کار دشواری است ولی دولت تمام توان خود را برای حل این مشکلات به کار گرفته است.

قائد رحمت به برخی مشکلات حوزه آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: در برخی نقاط معلم مازاد وجود دارد و در جاهایی دیگر با کمبود معلم مواجه هستیم همچنین این موضوع در خصوص فضاهای آموزشی نیز صادق است لذا مدیریت کردن و به روز رسانی امکانات و تجهیزات کار آسانی نیست.

وی با یادآوری اینکه مجلس با تمام وجود کنار وزارت آموزش و پرورش برای رفع مشکلات آن ایستاده است افزود: برای رفع مشکلات حوزه آموزش و پرورش همه باید در هر گرایش سیاسی همدل و هم زبان دست در دست هم نهاده و برای رفع این مشکلات چاره اندیشی کنند.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی به افزایش بودجه وزارت آموزش و پرورش در سال جاری اشاره کرد و بیان داشت: بودجه این وزارت خانه در سال گذشته ۲۰ هزار میلیارد تومان بود که در سال جاری به ۲۵هزار میلیارد تومان رسید.

قائدرحمت تدوین طرح نظام رتبه بندی معلمان توسط مجلس را از جمله کمک های مجلس به وزارت آموزش و پرورش دانست و افزود: در سال جاری مبلغ ۴۲۰ میلیارد تومان به سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اختصاص یافت.

وی به اختصاص مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان به وزارت آموزش و پرورش در راستای صرف سرانه مدارس در زمینه امور پرورشی در سال ۹۴ اشاره کرد و اظهار داشت: همچنین در سال جاری مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان برای صرف در زمینه سوخت، آب، برق، گاز و ... به وزارت آموزش و پرورش اختصاص داده شد.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی به برخی از توفیقات  آموزش و پرورش لرستان در سال گذشته اشاره کرد و گفت:  جایگاه سوم لرستان در کسب رتبه های تک رقمی کنکور سراسری ، اجرای طرح تجهیز کتابخانه های کلاسی در مدارس، افتتاح مجهزترین خانه معلم غرب کشور و مجهز ترین خانه ژییمناستیک دانش آموزی غرب کشور ، تصویب اردوگاه ۲۰۰ هکتاری در مسیر خرم زال و توسعه اردوگاه شهرستان دورود و ازنا از این اقدامات است.

قائد رحمت اضافه کرد: جذب بیش از دو هزار خیر مدرسه ساز، اجرای طرح هوشمند سازی در ۴۰ درصد مدارس استان و کسب رتبه برتر آموزش و پرورش لرستان در پروژه مهر سال ۹۳ از دیگر موفقیت های این سازمان در سال گذشته بوده است.

وی اظهار داشت: ۴۳۵ مدرسه در استان با هزار و ۳۱۵ کلاس درس دارای بافت فرسوده هستند که از دولت تدبیر و امید انتظار داریم برای بازسازی آن ها اقدام کند.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی افزود: ۲۰ مدرسه در شهرستان دورود به خاطر زلزله دچار آسیب شده اند و سقف آن ها ایمن نیست لذا نیاز است دولت برای حل این مشکل نیز کمک کند.

قائد رحمت تغییر در ساختار نظام آموزش کشور را ضروری دانست و بیان داشت: لازم است آموزش عمومی، آموزش عالی و آموزش فنی و مهارتی در کشور یکپارچه شود و همچنین باید اصول مشاوره شغلی در هدایت تحصیلی رعایت شود.



 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز