استاندار قزوین تاکید کرد:

پای جوانان را به ورزش های همگانی باز کنید

۱۳۹۴/۰۲/۱۴ - ۱۳:۵۸:۴۴
کد خبر: ۲۸۲۳۵۸
پای جوانان را به ورزش های همگانی باز کنید
روزبه: مردم با دوری از زندگی ماشینی، ورزش همگانی را جدی بگیرند.

به گزارش خبرنگار برنا در قزوین؛ مرتضی روزبه استاندار قزوین در بیست و نهمین سالروز تاسیس گروه ورزش همگانی و صبحگاهی کاسپین گفت: این گروه همت بالایی برای این کار جمعی دارند و از مربیان خوب  و کارکشته ای نیز بهره گیری می کنند که در این شرایط زندگی جدید جای قدردانی و خدا قوت دارد.

استاندار در جمع ورزشکاران این گروه گفت: ورزش یک امر جدی است و در حاشیه زندگی نیست و باید بعنوان یک ضرورت اولیه زندگی در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه بخاطر تغییرات در سبک زندگی و تحول در زندگی دچار گرفتاری ها و بیماری هایی شدیم که خود ساخته است، افزود: این اتفاقات یک مقصر دارد و آن هم خودمان هستیم نباید دنبال مقصر گشت.

استاندار با اشاره به اینکه نیمی از کودکان ما در مدارس اضافه وزن دارند گفت: موضوع اضافه وزن در سنین پایین بسیار خطرناک است و سلامتی کودکان را به خطر خواهد انداخت و این امر بسیار جدی است.

روزبه با بیان اینکه قزوین در برخی امراض و بیماریها مانند دیابت و نارسایی های قلبی و عروق وضعیت مناسبی در کشور ندارد اظهار داشت: وابستگی بیش از حد انسان به ماشین  و به دنبال آن کم تحرکی عامل اصلی در وجود این بیماری هاست و این در حالی است که اگر به روند 20 سال گذشته برگردیم  کمتر این مشکلات و گرفتاری ها را می بینیم.

وی ادامه داد: مسابقه نانوشته ای  بین انسان و ماشین در جامعه ایجاد شده و روز به روز نیز وابستگی ها به ماشین اضافه می شود و این در حالی است که با گسترش بیماری ها درخواست ها برای احداث بیمارستان و مراکز درمانی افزایش می یابد.

استاندار در خصوص پیگیری های صورت گرفته گفت: با هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی جلسات مکرری در پایان سال برگزار کردیم تا بتوانیم با سیاست های پیشگیرانه ورودی های بیمارستان ها را کم کنیم و موضوع به صورت جدی در حال پیگیری است.

روزبه یکی دیگر از معضلات موجود در وجود اضافه وزن کودکان را مصرف فست فودها عنوان و اظهار داشت: گرایش کودکان به سمت غذاهای آماده و فست فودها مشکل دیگری است که متأسفانه خانواده ها به این امر باید به عنوان یک معضل نگاه کنند که در آینده سلامتی کودکان را با خطرات جدی مواجه خواهد کرد.

وی با بیان اینکه روش زندگی ماشینی بسیار خطرناک است اظهار داشت: یکی از آمارهای تلفات، در بخش عابران پیاده است و امر نشان می دهد افزایش خودرو ناامنی را هم در جامعه به دنبال دارد لذا کاهش مصرف خودرو امنیت را هم افزایش خواهد داد.

استاندار جهت گسترش ورزش همگانی به ویژه صبحگاهی از ورزشکاران درخواست کرد نسبت به دعوت دوستان و آشنایان اقدام کنند و به این کار به عنوان یک امر خیرخواهانه نگاه کنند.

استاندار در خصوص حضور کم رنگ جوانان در ورزش های همگانی گفت: وقتی به میانگین سن ها  در ورزش همگانی نگاه می کنیم نسل جوان بسیار کم است لذا  باید جوانان را همراه کرد و از آسیب هایی که در کمین آنهاست دور کرد و ورزش یکی از این برنامه هاست که می تواند امنیت اجتماعی را نیز به همراه داشته باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز