تاکید فرماندار قائمشهر:

بحران آب در مازندران جدی است!

۱۳۹۴/۰۲/۱۵ - ۰۹:۴۰:۲۷
کد خبر: ۲۸۲۵۰۹
بحران آب در مازندران جدی است!

فرماندار قائمشهر گفت: سال 94 سال خوبی در حوزه آب های کشاورزی و شرب نمی باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مازندران؛ مهدی محمدی در جلسه کمیته بحران شهرستان قائمشهر با بیان اینکه مازندران با کمبود آب و کاهش نزولات آسمانی روبرو است، افزود: باید پیش بینی های لازم برای روزهای بحرانی انجام شود.

وی ادامه داد: در حوزه بخش دهستان بالاتجن چاه های شرب و کشاورزی با مشکل رو به رو شده است و این احتمال وجود دارد آینده نه چندان دور این دهستان در حوزه آب دچار مشکلات جدی شود.

این مقام مسئول با تاکید بر سرعت بخشیدن به پروژه آب رسانی به قائمشهر از سد کسلیان سوادکوه اظهار داشت: قائمشهر به نسبت شهرهای دیگر در حوزه آب های زیر زمینی فقر بیشتری دارد.

محمدی تصریح کرد: تمامی باغ ها و آب های شرب قائمشهر از آب های زیر زمینی تامین می شود که می تواند زنگ خطری برای آینده این شهرستان باشد.

وی با بیان اینکه در حوزه بالادست در گذشته مجوز احداث پل غیر استاندارد روی رودخانه سیاهرود داده شده بود،‌ ‌اظهار داشت: هر وقت در حریم رودخانه دست اندازی کنیم رودخانه انتقامش را با سیل از مردم می گیرد.

فرماندار قائمشهر ادامه داد: در حوزه شهری نیز با اندکی بارندگی بخشی از خانه های قائمشهر به خصوص در خیابان های نیما و مهمانسرا دچار آبگرفتگی می شود که نیاز به مدیریت جدی شهرداری است.

نماینده عالی دولت در شهرستان قائمشهر با گلایه از تغییر صد درصدی لیست پروژه های شهرستان توسط مدیران استانی، افزود: ما بر مبنای کار تخصصی لیست پروژه ها  را در حوزه های مختلف ارائه دادیم و درخواست داریم همان لیست پروژه ها در اولویت قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه باید فرهنگ‌سازی مناسب برای استفاده از آب شرب در قائمشهر نهادینه شود، گفت: کارگروه‌های تخصصی مدیریت بحران قائمشهر باید با جدیت پیگیری‌های لازم برای رفع مشکلات استفاده از آب شرب را انجام دهند.

مدیرکل بحران مازندران نیز در ادامه این جلسه گفت: اجرای پروژه ها باید با نگاه کارشناسانه انجام شود.

علی اصغر احمدی با بیان اینکه تغییر پروژه های کارشناسی شده مسئولان اجرایی شهرستان ها پسندیده نیست، افزود: پروژه های کارشناسی شده شهرستان ها باید در اولویت مدیریت برنامه و بودجه استانداری قرار بگیرد.

وی ادامه داد: آب های زیر زمینی محدودیت های زمانی دارند و زمانی فرا می رسد که دیگر قابل استفاده نیستند.

احمدی با اشاره به عدم استفاده صحیح از آب های زیر زمینی گفت: آب سطحی نیز بدون هیچگونه استفاده ای به دریا ریخته می شود.

مدیرکل بحران استان با بیان اینکه هر روز بر چاه های غیرمجاز افزوده می شود، تصریح کرد: در سال گذشته 22 میلیارد تومان بودجه برای آزاد سازی  املاک حریم رودخانه ها پیش بینی شده بود که تنها 50درصدتخصیص داده شد.

وی با بیان اینکه امنیت روستاهایی که در معرض سیل قرار دارند باید تامین شود، افزود: تعداد زیادی از روستاهای استان در معرض خطر رودخانه های پرخطر هستند.

نظر شما