اجرای فاز مایه‌کوبی آبله در شهرستان تویسرکان

۱۳۹۴/۰۲/۱۵ - ۱۰:۲۰:۲۱
کد خبر: ۲۸۲۵۳۱
اجرای فاز مایه‌کوبی آبله در شهرستان تویسرکان
قیاسی از اجرای فاز مایه‌کوبی آبله در سطح شهرستان خبر داد و گفت: واکسیناسیون تب مالت گوسفندان نیز با نشانه‌گذاری و پلاک جدید انجام می‌شود

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان؛  رئیس اداره دامپزشکی تویسرکان اظهار داشت: براساس قوانین دامپزشکی قطعه‌کردن مرغ توسط مغازه‌داران تخلف است ولی بنا بر نبود چنین مرکزی برخی مواقع این امر توسط مغازه‌داران انجام می‌شد.

وی شناسنامه‌دار شدن محصول را از مزایای این مرکز اعلام کرد و افزود: شماره مجوز، پروانه بهداشتی و سایر مشخصات تهیه و عرضه روی محصول درج می‌شود و در سطح شهرستان و طباخی‌ها عرضه‌ می‌گردد.

قیاسی از اجرای فاز مایه‌کوبی آبله در سطح شهرستان خبر داد و گفت: واکسیناسیون تب مالت گوسفندان نیز با نشانه‌گذاری و پلاک جدید انجام می‌شود که در این راستا اکیپ دامپزشکی پس از هماهنگی با دهیار از ساعت 6 صبح در روستای هدف حاضر و اقدام به واکسیناسیون گوسفندان می‌کنند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان تویسرکان هدف از این امر را نظارت بر تولید فرآورده‌های خام دامی عنوان کرد و افزود: این اقدام دامپزشکی همچنین در راستای شعار بهداشتی سال وزارت بهداشت مبنی بر ایمنی غذا، از مزرعه تا سفره نیز در حال انجام است.

قیاسی شعار جهانی دامپزشکی در سال 2015 را بیماری‌های مشترک منتقله از طریق ناقلین بیان کرد و گفت: در این راستا نیز دامپزشکی برنامه‌های متنوعی از جمله حضور در مدارس و اطلاع رسانی درباره این نوع بیماری‌ها از جمله تب مالت را دارد.

 وی بیماری تب مالت را خطرناک عنوان کرد و افزود: همشهریان عزیز باید در تهیه و نحوه استفاده از شیرهای محلی دقت زیادی داشته باشند و از مکان‌های معتبر شیر و فرآورده‌های لبنی را تهیه کنند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان تویسرکان با تأکید بر این مهم که این بیماری درمان قطعی ندارد و تا آخر عمر با انسان است، گفت: درد مفاصل، گرفتگی عضلانی، پوکی استخوان، کمر درد شدید و تب و لرز از عوارض این بیماری است که اگر تب و لرز و  تشنج آن به موقع درمان نشود کشنده نیز هست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز