استاندار قزوین تاکید کرد:

دولت روحانی دنبال اقدامات هیجانی نیست

۱۳۹۴/۰۲/۱۵ - ۱۰:۵۱:۳۶
کد خبر: ۲۸۲۵۵۷
دولت روحانی دنبال اقدامات هیجانی نیست
روزبه: انتخاب وزرای با تجربه و کابینه ای با تجارب بالا و ارزنده حکایت از این دارد که دولت از انجام هرگونه کارهای هیجانی و احساسی دوری خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مرتضی روزبه، استاندار قزوین، در دیدار با بهروز ریاحی، مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت، با بیان اینکه در دولت آقای روحانی انتظار این است که کارها با درایت و تدبیر پیش رود افزود: انتخاب وزرای با تجربه و کابینه ای با تجارب بالا و ارزنده حکایت از این دارد که دولت از انجام هرگونه کارهای هیجانی و احساسی دوری خواهد کرد.

وی تصریح کرد: خروج از رکود و افزایش تولید در واحدهای صنعتی از جمله این سیاست ها است که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال انجام است.

استاندار با بیان اینکه یکی از عوامل موفقیت آمیز در اجرای سیاست های دولت در بخش صنعت و معدن وجود ساختاری قوی در بخش دولت است افزود: متاسفانه در استان قزوین و برخی از استان های صنعتی، ساختار سازمانی اداره کل صنعت، معدن و تجارت متناسب با ویژگی و گستردگی صنعتی نیست.

روزبه تصریح کرد: ضمن اینکه از نظر ساختاری این استان ها متفاوت با سایر استان ها باشند باید اختیارات لازم نیز به مدیران استان ها جهت مدیریت این بخش نیز داده شود.

وی با انتقاد از اینکه اختیارات لازم جهت مدیریت بخش های مختلف به استان ها داده نمی شود اظهار داشت: در بخش های مختلف این ضعف وجود دارد و انتظار داریم دولت مدیریت بسیاری از کارها را به استانداران به لحاظ اشرافیت بهتر به منطقه به آنها بسپارد.

روزبه با بیان اینکه استانداران مدیران عالی نظام در استان ها هستند افزود: مقام معظم رهبری نیز این موضوع را مورد تاکید قرار دادند و این در حالی است که استان ها برای تصویب و پیگیری یک موضوع ساده باید به تهران مراجعه کنند.

استاندار یکی دیگر از ضعف های موجود در بخش مدیریت صنعت را ادغام چند وزارتخانه طی سنوات گذشته عنوان و اظهار داشت: سه وزارتخانه با حجم کار گسترده با هم ادغام شدند و محصول این ادغام نیز آشفتگی است که در مدیریت واحدهای صنعتی،معدنی و حتی در بخش بازرگانی شاهد آن هستیم.

وی با اشاره به اینکه این راه کوچک سازی دولت نیست ادامه داد: این موضوع جا دارد مجدد آسیب شناسی و مورد بررسی قرار گیرد.

نظر شما