شهردار همدان تاکید کرد:

رویکرد شهرداری همدان واگذاری امور به مردم و سمن هاست

۱۳۹۴/۰۲/۱۵ - ۱۳:۰۸:۳۹
کد خبر: ۲۸۲۶۲۰
رویکرد شهرداری همدان واگذاری امور به مردم و سمن هاست
رسولی گفت: تلاش ما در این شهرداری حمایت از سمن‌های فعال در عرصه شهر همدان برای جلب مشارکت‌های مردم در اداره امور شهر است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، نشست هم‌اندیشی دبیران ستاد سمن های اداره کل ورزش و جوانان با شهردار همدان برگزار شد.

در این نشست که رسولی، شهردار همدان، مجیدی، مشاور شهردار، علی رضایی، رئیس کمسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر همدان و ربانی مهر، معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان حضور داشتند؛ شهردار همدان با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی در جهت گسترش فعالیت‌های داوطلبانه و جهادی گفت: تلاش ما در این ستاد حمایت از سمن‌های فعال در عرصه شهر همدان برای جلب مشارکت‌های مردم در اداره امور شهر است چرا که هرجا مردم حضور داشته‌اند هزینه کمتر و بهره‌وری بالاتر بوده است و اکنون رویکرد مدیریت شهری برای واگذاری امور اداره شهر به مردم است.

وی نقش مردم در ترسیم شهر ایده‌آل را مهم دانست و گفت‌: چنانچه مردم خود را در کنار مسئولان بدانند می‌توانیم گام‌های مهمی را در عرصه توسعه اجتماعی برداریم.

رسولی گفت: امیدوارم با اقدامات و فعالیت های صورت گرفته در پیگیری نقش سمن ها در مشارکت های اجتماعی بتوانیم امور مربوط به شهر به نحو مناسبی به NGO ها سپرده تا زمینه های توسعه پایدار اجتماعی فراهم شود.

وی افزود: با اتحاد، همدلی و پیگیری های مسولین استان و مدیریت شهری همدان فضایی ایجاد شد تا این شهر به عنوان نخستین شهر سبز پایدار در بین کشورهای اسلامی انتخاب شود و ما نیازمند همکاری سمن ها برای برگزاری همایش همدان شهر پاک هستیم.

در این جلسه رئیس کمسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر همدان نیز با اشاره به وظایف قانونی شورا در حمایت از تشکل های مردم نهاد گفت: شورای شهر یک نهاد مردمی است و باید از نهادهای مدنی و مردمی حمایت کند و شورا بدنبال حمایت از سمنهاست.

رضایی گفت: بودجه فرهنگی شهرداری که 37 میلیارد اعلام شده است مختص برنامه های فرهنگی نیست، بلکه از این اعتبار برای ساخت و ساز نیز استفاده میشود و باید اخبار را درست منعکس کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر گفت: باید از جوانان در کمسیون مطالعات شورای شهر دعوت کرد و از نظرات خوب آنها استفاده نمود.

در این جلسه اسداله ربانی مهر، معاونت جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان، گفت: اداره کل ورزش و جوانان با 70 سمن، بیشترین و فعالترین سازمانهای مردم نهاد جوانان را دارد و این سمن ها در حوزه های مختلف فرهنگی، اعتقادی، آسیب های اجتماعی، خانواده و هنری فعالیت می کنند.

با اشاره به رویکرد شهرداری همدان در ارائه خدمات اجتماعی به شهروندان در سال های اخیر تصریح کرد: خوشبختانه اقدامات خوبی در حوزه فرهنگی، اجتماعی، ورزشی برای بالا بردن کیفیت زندگی اجتماعی شهروندان و همچنین پیشگیری از آسیب های اجتماعی صورت گرفته که برای خدمت رسانی هر چه بهتر به شهروندان شهرداری همدان از ظرفیت های مشارکت های مردمی نیز بهره گیری می کند.

ربانی مهر از برگزاری دوره‌های آموزشی برای سمن‌های شهر همدان خبر داد و گفت: به منظور ارتقاء سطح دانش سمن‌ها و آگاهی آنها نسبت به نقش و جایگاهشان در عرصه مدیریت شهری و ملی دوره‌های آموزشی مختلفی را برگزار کرده‌ایم که برنامه‌ریزی‌هایی برای تداوم آنها نیز داریم.

در این نشست دبیران سمن‌های شهر همدان گزارشی از اقدامات و فعالیت خود ارائه نمودند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز