با حضور استاندار و نماینده بویراحمد و دنا برگزار شد

تجلیل از ۱۲۵ معلم نمونه کهگیلویه وبویراحمد

۱۳۹۴/۰۲/۱۵ - ۱۵:۱۷:۰۱
کد خبر: ۲۸۲۶۶۰
تجلیل از ۱۲۵ معلم نمونه کهگیلویه وبویراحمد
طی مراسمی با حضور استاندار کهگیلویه وبویراحمد، نماینده مردم بویراحمد ودنا در مجلس شورای اسلامی جمعی از مسوولان استانی وشهرستانی از 125 نفر معلمان نمونه استانی، عشایر و آموزش و پرورش استثنایی تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کهگیلویه و بویراحمد؛ طی مراسمی با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی از  125 نفر معلمان نمونه استانی، عشایر و آموزش و پرورش استثنایی تجلیل شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این آئین گفت: وضعیت نامناسب استان در آمار قبولی کنکور با تدوین یک برنامه بلندمدت و تحول آفرین و اقدامات لازم، اصلاح شده و بهبود یابد و این مهم می بایست یکی از اولویت های مهم متولیان امر در استان باشد.

سید موسی خادمی با بیان این مطلب ، تأکید کرد: نیروی انسانی یکی از مهمترین مؤلفه های توسعه است و در صورتی که دانش آموزان استان به عنوان نیروی انسانی ارتقاء نیابند هیچ سرمایه ای توانایی توسعه استان را نخواهد داشت.

وی، به ضعف آموزشی دانش آموزان در برخی دروس پایه مانند ریاضی، عربی، فیزیک و زبان خارجه بنا برآمارهای کشوری، اشاره کرد و گفت: ضعف آموزشی دانش آموزان در دروس پایه و درصد محدود قبولی آنها در کنکور سراسری نیازمند بررسی و آسیب شناسی جدی از سوی متولیان امر و معلمان  است.

 خادمی،با بیان اینکه داشتن نیروی انسانی نخبه و استعداد بالا همواره یکی از ادعاهای مسئولین است، افزود: با اینحال وضعیت نامناسب دانش آموزان استان در کنکور که  ابزاری برای سنجش سراسری وضعیت  دانش آموزان است، پذیرفتنی نیست.

استاندار، برخی مشکلات معیشتی و رفاهی معلمان را نیز یادآور شد و افزود: ساماندهی این وضعیت اکنون به یکی از اولویت ها و برنامه های جدی دولت یازدهم قرار گرفته است.

خادمی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات و معضلات کنونی در این زمینه ساختاری است و نیازمند توجه و برنامه ریزی جامع ، مدون و بلند مدت است، ابراز داشت: به نظر می رسد یکی از دغدغه های جدی معلمان برخی بی عدالتی ها در نظام پرداختی ، بودجه ای و خدمات مدیریتی است.

خادمی تاکید کرد: یکی از مهمترین کارکردها و اولویت های اساسی در این راستا که دولت تدبیر و امید نیز بر روی آن تاکید دارد عملیاتی کردن و بازنگری در نظام پرداخت حقوق و مزایای کارکنان دولت از جمله فرهنگیان است.

وی ابراز داشت: پرداخت حقوق و دستمزد تا زمانی که بر اساس شغل و ماهیت کار و حرفه نباشد منجر به بی عدالتی و بروز فاصله در این زمینه خواهد شد.

وی گفت: جایی که بخش خصوصی می تواند وارد عمل شود و سرمایه گذاری انجام دهد دولت خود پیش قدم شده و همین امر موجب شد تا از بسیاری وظایف و رسالت های مهم خود فاصله گیرد.

رتبه‌بندی معلمان موجب رشد فضای آموزشی جامعه می‌شود

در ادامه این مراسم نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: رتبه‌بندی معلمان موجب رشد فضای آموزشی جامعه می‌شود.

غلام‌محمد زارعی در آئین تجلیل از معلمان نمونه استان کهگیلویه و بویراحمد به پیشرفت‌های کشور اشاره کرد و اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توجه به امر مهم آموزش مورد توجه قرار گرفت و پیشرفت علمی کشور با سرعت بالایی دنبال شد.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی به نقش معلمان در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: نقش این قشر فرهیخته از جامعه در پیروزی انقلاب اسلامی کمتر از سایر مردم نبود.

وی با بیان اینکه نظام اسلامی به امر مهم آموزش توجه و نگاه ویژه‌ای دارد، عنوان کرد: معلمان دغدغه‌های مالی و اقتصادی فراوانی دارند که تلاش دولت رفع این دغدغه‌ها و نگرانی‌ها است.

زارعی با بیان اینکه شأن و منزلت معلمان باید در همه مراحل حفظ شود، افزود: منزلت معلم نباید منحصر به یک روز یا هفته خاص باشد بلکه همواره معلمان باید مورد تکریم قرار گیرند.

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی به رشد چشم‌گیر بودجه آموزش و پرورش اشاره کرد و یادآور شد: سال گذشته بودجه کشور ۱۱ درصد افزایش داشت اما بودجه آموزش و پرورش رشد ۲۶ درصدی داشت که این نشانگر توجه به نظام تعلیم و تربیت است.

وی عنوان کرد: بودجه آموزش و پرورش در سال جاری ۲۳ درصد بوده است که جهت‌گیری دولت تبیین مسائل معیشتی و حل دغدغه‌های معلمان است.

زارعی در خصوص رتبه‌بندی معلمان گفت: رتبه‌بندی معلمان سال گذشته با امضاء نمایندگان مجلس به تصویب رسید که ارتقاء شاخص‌ها، حرفه‌ای شدن تعلیم و تربیت، ابتکار، نوآوری و پاسخ به نیازها از موارد مهم رتبه‌بندی معلمان است.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: رتبه‌بندی معلمان موجب پیشرفت فضای علمی و آموزشی در جامعه می‌شود.

وی اضافه کرد: توجه به استخدام فرزندان بازنشستگان آموزش و پرورش از دیگر اقدامات مهم و خوب دولت است که در آزمون استخدامی فرزندان بازنشستگان در اولویت قرار دارند.

نظر شما