قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد؛

لزوم استفاده از ظرفیت بی نظیر رسانه ای حرم مطهر رضوی

۱۳۹۴/۰۲/۱۵ - ۱۹:۱۶:۴۴
کد خبر: ۲۸۲۷۰۲
لزوم استفاده از ظرفیت بی نظیر رسانه ای حرم مطهر رضوی
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی به لزوم استفاده از ظرفیت بی نظیر رسانه ای حرم مطهر رضوی در سطح ملی و بین المللی تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری برنا و به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، مهدی عزیزیان در دیدار با مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی گفت: بایستی برنامه ریزی منسجمی برای اشاعه انوار تابناک رضوی از طریق رسانه ملی صورت پذیرد و آستان قدس رضوی نیز این آمادگی را داشته و دارد که با تسهیل حضور اصحاب رسانه، زمینه بهره مندی از فضای ملکوتی حرم مطهر امام رضا (ع) را از طریق امواج رادیویی و تلویزیونی برای عاشقان و دلدادگان اهل بیت(ع) فراهم کند.
عزیزیان در ادامه با انتقاد از برخی رویکردهای غیرحرفه ای در پوشش رسانه ای اخبار مشهد و حرم مطهر رضوی در گذشته تصریح کرد: مشهد و حرم مطهر رضوی را نبایستی با سایر مراکز یا جاذبه های شهری یا گردشگری کشور مقایسه کرد. ظرفیت بی نظیر بارگاه مطهر رضوی و جریان فرهنگی که در عمده ساعات شبانه روز با حضور مراجع عظام تقلید و شخصیتهای فرهیخته و دانشگاهی در حرم مطهر وجود دارد، فرصت مغتنمی است تا برنامه های فاخر و غنی تولید و منتشر شود و اگر در سطح رسانه نیز بتوانیم به صورت ویژه از این فرصت در جهت توسعه معارف رضوی بهره ببریم، سبک زندگی اسلامی که از تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی است، در جامعه محقق خواهد شد.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان «دولت و ملت؛ همدلی و همزبانی» اظهار داشت: فصل مشترک بین صدا و سیمای جمهوری اسلامی و آستان قدس رضوی، ولایت و مضجع منور رضوی است و با ایجاد یک ارتباط و تعامل سازنده، مستمر و منطقی می توان قلوب مردم را به مرکز و منبع اصلی حقیقت و معنویت؛ که همانا حضرت امام رضا (ع) است نزدیکتر کرد.
عزیزیان خاطرنشان کرد: با استفاده از زیرساخت ها و امکاناتی که طی سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی تحت مدیریت شخصیت مبارز و مجاهدی همچون آیت الله واعظ طبسی در آستان قدس رضوی به وجود آمده، می توانیم با گسترش انوار تابناک معارف و آموزه های رضوی، به سمت آگاهی بخشی عمومی و رفع شبهات قشر جوان و نوجوان کشور نیز حرکت کنیم.
عزیزیان با اشاره به لزوم ایجاد یک ظرفیت مستقل در سیمای ملی برای پرداختن به موضوع سیره و معارف رضوی اذعان داشت: در شرایطی که دشمنان با ارائه تصاویر نادرستی از اسلام و تشیع سعی در خدشه دار کردن این آیین آسمانی دارند، دنیای اسلام و جهان تشیع نیازمند وجود چنین شبکه ای است که با الهام از اسلام اصیل و راستین به تبیین و ارائه مسیر سعادت انسان در دنیای امروز بپردازد.
مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی نیز در این دیدار گفت: تبیین مدیریت دینی تاثیرگذار و پیامدهای مثبت آن در آستان قدس رضوی از موضوعاتی است که بایستی با جهت گیری عملیاتی به سوی آن گام برداشت.
حجت الاسلام و المسلمین نهاوندی ابراز امیدواری کرد به زودی موانع احداث شبکه ملی زیارت مرتفع شود و با استفاده از ظرفیت آستان قدس رضوی و تولید برنامه های کیفی، زمینه بهرمندی هرچه بیشتر مردم شریف ایران اسلامی از معارف والای اهل بیت(ع) فراهم شود.
نظر شما