معاون برنامه‎ریزی استاندار همدان خبر داد:

اجرایی شدن ۲۵ درصد از قراردادهای همایش فرصت‎های سرمایه‎گذاری در همدان

۱۳۹۴/۰۲/۱۶ - ۰۸:۵۶:۰۰
کد خبر: ۲۸۲۷۶۸
اجرایی شدن ۲۵ درصد از قراردادهای همایش فرصت‎های سرمایه‎گذاری در همدان
سامری اظهار داشت: تاکنون 25 درصد از تفاهم‎نامه‎ها و قراردادهای همایش فرصت‎های سرمایه‎گذاری استان همدان به مبلغ 449 میلیارد و 100 میلیون تومان به مرحله اجرا رسیده است

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، معاون برنامه‎ریزی استاندار همدان در کارگروه اشتغال و سرمایهگذاری استان همدان اظهار داشت: همایش فرصتهای سرمایهگذاری استان همدان بر مبنای اقتصادی مقاومتی در اواخر آبان سال گذشته با حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برگزار شد که در این راستا ظرفیتها و طرحهای تولیدی، صنعتی، گردشگری و کشاورزی استان معرفی شد.

وی افزود: در این همایش 48 تفاهمنامه و قرارداد به ارزش یکهزار و 926 میلیارد تومان منعقد شد که 19 طرح در بخش کشاورزی، 19 طرح در بخش گردشگری، 6 طرح صنعتی و چهار طرح عمرانی را شامل میشود و سازمانها، بانکها و سرمایهگذاران بخش خصوصی ملزم به پیگیری تحقق این تفاهمها شدند.

معاون برنامهریزی استاندار همدان تصریح کرد: تاکنون از محل دستاوردهای همایش فرصتهای سرمایه‌گذاری استان همدان 179 میلیارد و 100 میلیون تومان طرح عملیاتی شده و به مرحله اجرا رسیده است که در موعد مقرر به بهرهبرداری میرسد.

وی اظهار داشت: تاکنون 25 درصد از تفاهمنامهها و قراردادهای همایش فرصتهای سرمایهگذاری استان همدان به مبلغ 449 میلیارد و 100 میلیون تومان به مرحله اجرا رسیده است و عملیات ساخت تعدادی از آنها نیز آغاز شده است.

وی گفت: برای نخستین بار با کشور افغانستان وارد مراودات صادراتی شدیم به طوری که قرار است 2 هزار تن سیبزمینی از استان به این کشور صادر شود تا کنون یکهزار و 200 تن صادر شده است و در این راستا 30 میلیون دلار معادل 90 میلیارد تومان از محل قراردادهای همایش سرمایهگذاری صادرات انجام شده است.

سامری با اشاره به اینکه سه طرح صنعتی در شهرستان رزن از محل توفیقات همایش سرمایهگذاری کلنگ‌زنی شده است، بیان کرد: نخستین تصفیهخانه کشور به روش «بی یو تی» توسط بخش خصوصی در شهرستان ملایر کلنگزنیشد که در این راستا سرمایه‌گذار آب تصفیه شده را به وزارت نیرو می‏فرشد و این پروژه دو سال آینده به بهرهبرداری میرسد.

وی افزود: تقاطع غیرهمسطح شهر ملایر با مشارکت مؤسسه سرمایهگذاری قائم(عج) وابسته به ارتش کلنگ‌زنی شد که این مؤسسه سرمایهگذاری 12 میلیارد تومان در پروژه را متقبل شده است.

معاون برنامهریزی استاندار همدان ابراز کرد: نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران قول مساعدت اختصاص 5 میلیارد تومان به اتاق بازرگانی استان همدان را داده است که از این مبلغ یک میلیارد و 600 میلیون تومان برای خرید زمین و ساخت مجتمع پارلمانی بخش خصوصی در همدان اختصاص داده شده است.

وی عنوان کرد: یک سرمایهگذار از کشور عراق برای راهاندازی کارخانه تولید قطعات سبک ساختمانی اعلام آمادگی کرده است که در این راستا 6 هکتار زمین در شهرک شوشاب ملایر در اختیار سرمایهگذار گذاشته شده است و مجموع تولید این واحد ببرای صادرات به کشور بصره عراق پیشبینی شده است.

سامری افزود: پروژه تصفیهخانه تویسرکان به روش «بی یو تی» نیز با 30 میلیارد تومان توسط سرمایهگذار بخش خصوصی راهاندازی میشود که مراحل مناقصه این پروژه در حال انجام است.

وی از ساخت میدان بار شهرداری همدان با 170 میلیارد تومان سرمایه خبر داد و گفت: این سه پروژه مراحله اولیه آنها در حال انجام است و آماده کلنگزنی و آغاز عملیات اجرایی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز