عسگری؛

نگاه دولت به صنایع، نگاهی کارشناسانه و فنی است

۱۳۹۴/۰۲/۱۶ - ۱۰:۲۴:۴۶
کد خبر: ۲۸۲۸۴۲
نگاه دولت به صنایع، نگاهی کارشناسانه و فنی است
معاون برنامه‌ریزی استاندار ایلام، نگاه دولت به صنایع را نگاهی کارشناسانه و فنی دانست که رشد و توسعه به همراه دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از ایلام؛ حشمت‌الله عسگری، معاون برنامه‌ریزی استاندار ایلام، در نشست بررسی مسایل و مشکلات طرح‌های صنعتی، کشاورزی و خدماتی دهلران که با حضور نماینده حوزه جنوب استان ایلام در مجلس، فرماندار دهلران و جمعی از مدیران کل و صاحبان صنایع این شهرستان مرزی برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه عرصه تولید و سرمایه‌گذاری دو مقوله بسیار جدی هستند که تقریبا همه مدیران، مسئولان و دولت‌ها روی آنها به نوعی توافق دارند و تنها راه خروج از وضعیت نابسامان بازار کار همین دو مقوله تولید و سرمایه گذاری هستند.

وی، نگاه دولت به صنایع را نگاهی کارشناسانه و فنی دانست که رشد و توسعه به همراه دارد و با اشاره به عوامل تاثیرگذار فراوان در عرصه سرمایه گذاری افزود: همین فراوانی عوامل موثر که خیلی از آنها از اراده فرد سرمایه‌گذار خارج است باعث می‌شود که ریسک کار و تولید و برگشت سرمایه افزایش و کار را پیچیده کند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار ایلام سرمایه‌گذاری را کاری پیچیده دانست و با بیان اینکه صرف داشتن سرمایه و آورده اولیه الزاما تضمینی برای توفیق کار نیست اظهار داشت: مجموع آورده مالی، تدبیر بازار و مجموعه سیاست‌هایی که در شرایط بازار به عنوان پیکره یک واحد اقتصادی تعیین‌کننده است، سبب سودآوری یا عدم سودآوری بنگاه‌ها می‌شوند.

وی با اشاره به فراز و نشیب‌های مختلفی که در چند سال گذشته اقتصاد و تولید را تهدید کرده است، افزود: این اقدامات با نگاه خیرخواهانه اما بعضا غیر کارشناسانه بوده و هر کار خیرخواهانه الزاما کارشناسانه نیست و این باعث آسیب‌های جدی به عرصه تولید شد.

عسگری ادامه داد: آنچه امروز در پیکره نظام اقتصادی فعالیت می‌کند با شرایطی که شاید قصور تولید‌کنندگان و فعالان بخش صنعت و کشاورزی نیست و آنچه تحت عنوان مطالبات بالای تولید کنندگان نزد سیستم بانکی است چه تبصره‌ای و چه تکلیفی و منابع داخلی، اعداد و ارقام بالایی است که با آنچه روز اول تحت عنوان اصل منابع به تولیدکنندگان واگذار شده اختلاف فاحشی دارد.

وی تصریح کرد: این عدد انباشته شده بخش از آن ناشی از قصور بنگاه‌ها نبوده و خوشبختانه اکنون در مجموعه دولت به نوعی این قضیه پذیرفته شده که بخش عمده‌ای از قصور واحدهای تولیدی و کسانی که وام گرفته‌اند و نتوانسته‌اند به موقع عودت دهند ناشی از مجموعه سیاست‌هایی است که در کشور در عرصه‌های مختلف واردات، تعرفه‌ها و صادرات  که تایید یا تثبیت‌کننده تولید هستند شکل گرفته است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار ایلام بیان کرد: نگاه کنونی دولت، نگاهی کارشناسانه و فنی است و خیلی از آن بدهی انباشته شده که افراد باید به سیستم بانکی عودت دهند اگر با این نگاه کارشناسانه دنبال شود، کار راحت‌تر می‌شود.

عسگری تاکید کرد: اگر فضای کسب و کار به مراتب بهتر از این شود و اگر شرایط بازار در ثبات کنونی باشد و تقویت هم شود اما تدبیر فعالان بخش خصوصی در کنار آن نباشد به ویژه در مقوله فروش، شاید ما توفیق چندانی نداشته باشیم.

وی در پایان،  با بیان اینکه در حوزه سرمایه‌گذاری در استان تلاش بر این است که کسانی که قصد سرمایه‌گذاری در استان را دارند از توان مالی بالایی برخوردار باشند و اتکای کمتری به سیستم بانکی داشته باشند؛ بر حفظ وضع موجود با سیستم بانکی تاکید کرد و افزود: به موقع نبودن تصمیمات چه در بانک و چه در مجموعه تولید باعث ایجاد مشکلاتی شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز