مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی:

زلزله ای به بزرگی ۵/۲ دهم ریشتر بخش مرکزی کاشمر را لرزاند

۱۳۹۴/۰۲/۱۶ - ۱۴:۴۹:۳۳
کد خبر: ۲۸۲۹۶۲
زلزله ای به بزرگی ۵/۲ دهم ریشتر بخش مرکزی کاشمر را لرزاند
مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: زلزله ای به بزرگی 5.2 دهم ریشتر در ساعت 1 و 58 دقیقه و 31 ثانیه ی بامداد روز چهارشنبه 16 اردیبهشت ماه، شهرستان کاشمر را لرزاند.
به گزارش خبرگزاری برنا از خراسان رضوی به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، حجت علی شایانفر در این خصوص اظهار داشت: این زلزله در عمق 10 کیلومتری زمین رخ داد و موقعیت مرکزی آن، 11 کیلومتری شمال غرب کاشمر، 13 کیلومتری شمال شرق خلیل آباد و 18 کیلومتری جنوب ریوش بود.
وی با بیان این که کانون زلزله، کلاته ی تیمور از توابع کوهسرخ در بخش مرکزی کاشمر بود؛ افزود: زلزله در شش شهرستان گناباد، تربت حیدریه، مه ولات، زاوه، بردسکن و خلیل آباد نیز احساس شد.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: 20 دقیقه بعد از وقوع زلزله شورای هماهنگی مدیریت بحران در کاشمر تشکیل شد و دستگاه های بحران مدار به صورت آماده باش کامل در آمدند.
شایانفر خاطر نشان کرد: گروه هایی از بخشداری، دهیاری، پاسگاه های انتظامی و نیروهای پیشرو هلال احمر جهت ارزیابی به منطقه اعزام شدند.
وی تصریح کرد: همچنین شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان در برخی از شش شهرستان یاد شده نیز تشکیل شد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: از زمان وقوع زلزله، تنها شاهد یک پس لرزه با قدرت 1.9 دهم ریشتر در ساعت 2 و 19 دقیقه و 43 ثانیه، بوده ایم.  
شایانفر تاکید کرد: خوشبختانه این زلزله هیچگونه تلفات جانی نداشته و تنها  35 نفر مجروح شدند که بخش عمده ی آن ها سرپایی درمان شدند.  
وی ادامه داد: 9 نفر به دلیل التهاب و نیز تعجیل خروج از منزل، از ناحیه شانه و کتف  دچار آسیب شدند که در بیمارستان مشغول مداوا هستند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: بررسی های تکمیلی در حال انجام است و اخبار تکمیلی به اطلاع عموم خواهد رسید. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز