مدیرعامل هلال‌احمر سیستان و بلوچستان:

یک فروند چرخبال به امداد هوایی سیستان و بلوچستان افزوده می‌شود

۱۳۹۴/۰۲/۱۶ - ۲۱:۴۶:۱۷
کد خبر: ۲۸۳۰۲۸
یک فروند چرخبال به امداد هوایی سیستان و بلوچستان افزوده می‌شود
مدیرعامل هلال‌احمر سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به شرایط خاص آب و هوایی و با فراهم شدن شرایط در آینده نزدیک یک فروند چرخبال به امداد هوایی هلال‌احمر سیستان و بلوچستان افزوده می‌شود.

به گزارش خبرنگار برنا  از سیستان و بلوچستان، رسول راشکی در نشست با اصحابه مطبوعات و رسانه استان با گرامی‌داشت فرارسیدن روز جهانی صلیب سرخ و هلال‌احمر با اشاره به فعالیت هفت تیم توانا در سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: در سال گذشته در برنامه‌های آموزش ایمنی در مدارس، 14 هزار و 678 نفر و در دوره‌های عمومی و تخصصی امداد و نجات 83 هزار و 823 نفر شرکت داشتند.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های آموزشی و توان‌افزایی برای پرسنل و امدادگران، افزود: تاکنون آموزش تیم‌های روستایی در 218 روستا برای 274 تیم انجام شد همچنین تعداد 569 حادثه توسط 941 تیم امدادی پوشش داده شده است.

مدیرعامل هلال‌احمر سیستان و بلوچستان از ارائه خدمات به 17 هزار و 285 نفر خبر داد و گفت: در این مدت در حادثه سقوط هواپیما فوکرو 11 مجروح انتقال داده شد همچنین در حوادث ناشی از طوفان‌های شمال استان با توزیع تعداد 21 هزار و 530 ماسک و 300 بسته غذایی و بکارگیری پنج تیم 33 نفره امدادرسانی انجام شد.

راشکی از امدادرسانی در برف و بارندگی و سیل با حضور 18 تیم و 136 نفر امدادگر و اسکان چهار هزار و 695 نفر حادثه دیده خبر داد و بیان کرد: در طرح تحول راهبردی راه‌اندازی نخستین شبکه دانشگران در جمعیت هلال‌احمر و کسب رتبه چهارم کشوری در موضوعات طرح تحول و آینده‌گری توسط سیستان و بلوچستان از دیگر دستاوردهای سال گذشته به شمار می‌رود.

وی از جذب و عضوگیری در امور مختلف و سازماندهی در چهار گروه به تعداد 7 میلیون و 429 هزار و 500 نفر در سال گذشته خبر داد و گفت: اهدای خون سالم در طرح حمایت ماندگار به تعداد یک هزار و 334 نفر، اجرای دو کاروان سلامت، اهدای خون سالم در طرح حمایت ماندگار به تعداد یک هزار و 334 نفر، اجرای سفرنامه سلامت و امید در شهرستان‌های هامون، زهک، ایرانشهر و کنارک، اهدای 844 متر زمین در سوران، جمع‌آوری کمک‌های مردمی به غزه، توزیع سه هزار و 477 سبد غذایی در طرح فرشتگان رحمت از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های انجام شده در حوزه داوطلبان است.

مدیرعامل هلال‌احمر سیستان و بلوچستان، از کسب عنوان سوم کشوری در المپیاد در رشته حمل مصدوم، برگزاری کلاس‌های پیشگیری از اعتیاد، آموزش پنج هزار و 675 نفر در طرح دادرس، برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت، برگزاری جشنواره سراسری قرآن و عترت، اعزام 33 نفر از اعضا به کربلا و برگزاری مانور ایمنی در برابر زلزله در 300 مدرسه از عمده فعالیت‌های معاونت جوانان در طی سال گذشته عنوان کرد.

راشکی با تشریح عملکرد جمعیت هلال‌احمر در نوروز 94، افزود: روزانه تعداد 234 نفر در قالب 60 پایگاه امداد و نجات و 24 محل اسکان اضطراری در 168 مورد حادثه توسط 229 تیم اعزامی به نه هزار و 672 نفر خدمات و به تعداد پنج هزار و 578 نفر اسکان داده و تعداد 158 نفر را نجات داده‌اند.

وی در این راستا تصریح کرد: در حوزه جوانان نیز 34 پست ثابت، خیمه نماز، فضای دوستدار کودک، پست سیار سحاب و ایستگاه سلامت به تعداد 162 هزار و 717 نفر خدمات ارائه کردند همچنین با اجرای طرح داوطلب‌یار امداد و نجات در ایام نوروز در 9 شعبه به دو هزار و 584 نفر خدمات ارائه شده است.

مدیرعامل هلال‌احمر سیستان و بلوچستان با بیان اینکه کوچکترین عضو هلال‌احمر 5 و مسن‌ترین 55 سال دارند، گفت: تعداد 30 دستگاه آمبولانس و 12 دستگاه خودرو نجات و یک چرخبال تجهیزات در اختیار هلال‌احمر سیستان و بلوچستان قرار دارد همچنین از لحاظ امکانات زیستی، به میزان 1.5 درصد جمعیت در تمامی انبارهای استان موجود است.

راشکی با اشاره به فعالیت 14 اداره هلال‌احمر در شهرستان‌های سیستان و بلوچستان افزود: به زودی در پنج شهرستان دیگر نیز ادارات هلال‌احمر فعال خواهند شد همچنین تعداد 21 پایگاه جاده‌ای، سه پایگاه دریایی و ساحلی و یک پایگاه کوهستان در استان مشغول به فعالیت هستند.

وی گفت: سیستان و بلوچستان یک محور در منطقه بشمار می‌رود و در حوادث رخ داده در افغانستان و پاکستان حضور یافته است.

مدیرعامل هلال‌احمر سیستان و بلوچستان از افتتاح پایگاه امداد و نجات در شهرستان سوران همزمان با هفته هلال‌احمر به مساحت 215 متر مربع و با اعتبار 250 میلیون تومان خبر داد.

راشکی، تشکیل تیم در تمام ادارات استان با هدف کمک به خودامدادی، دگرامدادی و همسایگان اداری در هفته هلال‌احمر و برپایی همایش با محوریت فعالیت‌های محلی از خیابان شریعتی و اجرای مانور بزرگ با حضور تمامی دستگاه‌های عضو مدیریت بحران در زلزله، سیل، جاده و کوهستان را از دیگر برنامه‌های هفته هلال‌احمر برشمرد.

وی به تشریح نامگذاری ایام هفته هلال‌احمر  پرداخت و افزود: آموزش امداد کلید نجات، سفیران مهربانی، سلامت فراگیر، مهربانی داوطلبانه، خود امدادی دیگر امدادی، جوانان، امید، آینده و همدلی و همزبانی از اسامی روزهای هفته هلال‌احمر است.

مدیرعامل هلال‌احمر سیستان و بلوچستان از وجود یک چرخبال در امداد هوایی استان خبر داد و عنوان کرد: با توجه به شرایط خاص آب و هوایی در جاهایی که تردد اتومبیل امکان‌پذیر نیست، مستقر شده و در شش ماهه اول سال با توجه به شرایط شرجی بودن هوا، چرخبال تنها در شمال استان فعال است که با فراهم شدن شرایط در آینده یک چرخبال دیگر نیز افزوده خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز