در نخستین همایش بین المللی سیمای حضرت محمد (ص) عنوان شد :

امنیت و آرامش هدیه پیامبر گرامی اسلام (ص) به بشریت است

۱۳۹۴/۰۲/۱۶ - ۲۲:۰۷:۲۲
کد خبر: ۲۸۳۰۳۳
امنیت و آرامش هدیه پیامبر گرامی اسلام (ص) به بشریت است
معاون اجتماعی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: پیامبر اسلام(ص) با رهنمودها و هدایتگریهای الهی امنیت و آرامش را به تمام انسان ها هدیه دادند.

به گزارش خبرنگار برنا از سیستان و بلوچستان،  سردار سعید منتظرالمهدی روز در نخستین همایش بین المللی سیمای حضرت محمد (ص) در هنر افزود: پیامبر اسلام(ص) امنیت و آرامشی را برای بشریت مردم به ارمغان آوردند که ریشه در ایمان دارد و هر زمان در هر جامعه ای این آرمان ها سرلوحه کار قرار گیرد امنیت و آرامش نیز بوجود می آید.

وی ادامه داد: همایشی که به نام حضرت محمد (ص) نخستین تدوین کننده منشور اخلاق اجتماعی برگزار می شود، در اصل بازنمایی القاب، صفات، حرکات، روش، منش، بینش و رفتار و کردار دردانه عالم خلقت در آینه هنر، ادبیات و عرفان است.

وی افزود: امروز جامعه ما نیاز به یک پلیس درونی دارد و باید برای داشتن جامعه ای عاری از سلاح و پلیس بیرونی همه با هم تلاش کنیم و چنانچه این پلیس درونی فعال شود دیگر نیازی به پلیس بیرونی نیست.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی ادامه داد: هیچ کس نتوانسته است مانند اندیشمندان و نخبگانی که پیامبر(ص) را الگوی خود قرار داده اند در طول این 14 قرن در ذهن شیفتگان هنر و عرفان تاثیر بگذارد.

وی افزود: با مدارا و حسن خلق می توان زندگی آرام با محبت و معنویتی را در کنار یکدیگر داشت.

سردار منتظرالمهدی با درود به روح شهیدان انقلاب و امام راحل افزود: امیدوارم امنیت موجود در جامعه که مدیون خون شهیدان است همواره پایدار بماند.

در این همایش نامه استاد محمود فرشچیان چهره ماندگار عرصه هنر و نقاشی کشورمان به این همایش قرائت شد.

در بخشی از این نامه آمده است: زندگی پیامبر گرامی اسلام (ص) آکنده از زیبایی و هنر و سرشار از روح معنویت است، تجلی اندیشه و آرمان نبی مکرم اسلام(ص) در آیینه هنر منجر به خلق آثار شگفت انگیزی در 14 قرن گذشته شده است.

در بخش دیگری از نامه آمده است: امروز کسی نمی تواند تاثیر مستقیم و غیر مستقیم آرمان اندیشه و سیره رسول گرامی اسلام(ص) را بر آثار مختلف جهان از جمله داستان، شعر، خطابه، موسیقی، نمایش، سینما، خوش نویسی، صنایع معماری، معماری و بویژه نقاشی و نگارگری انکار کند.

نخستین همایش بین المللی سیمای حضرت محمد(ص) در هنر با حضور علمای شیعه و سنی، مسوولان کشوری و استانی و اساتید و محققان دانشگاه های چند کشور مختلف دنیا امروز /چهارشنبه/ در تالار امام رضا(ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان در زاهدان آغاز بکار کرد.

این همایش به مدت دو روز 16 و 17 اردیبهشت ماه جاری با حضور مهمانان داخلی و خارجی در تالار امام رضا(ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان ادامه دارد.

تا کنون علاوه بر اساتید داخلی، از مجموع 28 استاد دعوت شده از دانشگاه های 18 کشور دنیا، اساتید دانشگاه های مصر، پاریس، آمریکا، بنگلادش و ترکیه موفق به حضور در این همایش بین المللی شدند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز