معاون رئیس جمهور:

دولت در راستای حل مشکلات فرهنگیان گام برمی دارد

۱۳۹۴/۰۲/۱۷ - ۰۹:۱۰:۰۷
کد خبر: ۲۸۳۰۴۹
دولت در راستای حل مشکلات فرهنگیان گام برمی دارد
نوبخت در قزوین اظهار امیدواری کرد با وجود مشکلات موجود در کشور دولت می‌تواند در راستای حل مشکلات فرهنگیان گام بردارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، در همایش تقدیر از معلمان نمونه استان قزوین که در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان این استان برگزار شد، اظهار داشت: با عنایت به درآمد 24 میلیارد دلاری دولت در سال 94 مجموعه اعتبارات آموزش و پرورش 24 هزار میلیارد ریال است و این در حالی است که بودجه آموزش و پرورش در سال 90 با در آمد 120 میلیارد دلاری دولت فقط 12 هزار میلیارد تومان بود.

وی با بیان اینکه با توجه به محدودیت موجود در اعتبارات در کل کشور به بخش آموزش و پرورش نگاه ویژه ای در اعتبارات سال 94 وجود داشته است افزود: وزیر آموزش و پرورش در هیئت دولت تنها نیست و بنده نیز با سابقه فعالیت از وزارت آموزش و پرورش نماینده فرهنگیان هستم و حمایت های لازم را خواهم کرد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه توجه دولت به آموزش و پرورش قابل مقایسه با گذشته نیست ادامه داد: برای سال 94 علاوه بر بودجه 24 هزار میلیارد تومانی وزارت آموزش و پرورش، افزون بر 1350 میلیارد تومان نیز به دلیل اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان طبق مصوبه هیأت دولت افزوده شد که سال آینده نیز این رقم 3500 میلیارد تومان افزایش می‌یابد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور خاطرنشان کرد: سال 93 به دلیل مشکلات پیش آمده برای کشور 80 درصد بودجه کشور تخصیص یافت که با وجود این مشکلات 110 درصد بودجه آموزش و پرورش پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: ایران با وجود تلاش‌ های دشمنان برای تحقیر این نظام مقدس در راستای اعتلای جایگاه و ارزش خود تلاش می‌کند و فرهنگیان نیز در مسیر تربیت نسلی گام بر می‌دارند که باید آینده را اداره کنند.

سخنگوی دولت یادآور شد: از استاندار قزوین و مسئولان ارشد این استان می‌خواهیم تا به تهران سفر کنند تا رهاورد این سفر مشخص شود.

نوبخت اضافه کرد: همچنین درخصوص اردوگاه و مجموعه فرهنگی و رفاهی یانس‌ آباد قزوین نیز باید جلسه‌ای با حضور مجمع نمایندگان استان و استاندار برگزار و علاوه بر برآورد هزینه مشکلات موجود در اردوگاه نیز بررسی شود.

معاون رئیس جمهور اظهار امیدواری کرد با وجود مشکلات موجود در کشور دولت می‌تواند در راستای حل مشکلات فرهنگیان گام بردارد.

وی در ادامه در خصوص استخدام نیروهای جدید در آموزش و پرورش گفت: مجوز استخدام 5 هزار نفر به آموزش و پرورش داده شده و در سال جاری نیز انجام خواهد شد.

گفتنی است محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، با استقبال مرتضی روزبه، استاندار و جمعی از مدیران استان وارد قزوین شد.

وی در سفر خود به قزوین ضمن حضور در مراسم تقدیر از 12 معلم نمونه این استان در جمع مدیران استان نیز سخنرانی کرد.

با حضور نوبخت در قزوین که مجمع نمایندگان استان نیز در این مراسم حضور داشتند از برنامه 4 ساله آموزش و پرورش رونمایی شد.

نوبخت-2

 

نظر شما