تراکمه در همایش معماری و شهرسازی شهرهای ساحلی:

توسعه دریا محور راهبرد اصلی توسعه هرمزگان است

۱۳۹۴/۰۲/۱۷ - ۰۹:۲۵:۰۸
کد خبر: ۲۸۳۰۵۴
توسعه دریا محور راهبرد اصلی توسعه هرمزگان است
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار هرمزگان گفت: توسعه دریا محور، راهبرد اصلی توسعه هرمزگان است.

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان؛ بابک تراکمه در نخستین همایش بین المللی معماری، شهرسازی و نورپرداری شهرهای ساحلی که به مناسبت روز ملی خلیج فارس در بندرعباس برگزار شد، هدف از این همایش را بحث و بررسی پیرامون شهرسازی و معماری شهرهای ساحلی دانست و افزود: امیدوارم ما حصل این همایش بتواند در جهت خلق تصمیمات صحیح در عرصه مدیریت شهرهای ساحلی مفید واقع شود.

وی ضمن تاکید بر وجود تجربیات فراوان در مورد معماری شهرهای ساحلی در دنیا اظهار داشت: معمولا بنادر کشورها از جمله آبادترین و توسعه یافته ترین شهرهای دنیا هستند و حضور اندیشمندان و اساتید بین المللی در هرمزگان فرصت مناسبی برای بهره گیری از تجربیات سایر کشورها به منظور بومی سازی و پیاده سازی آن فراهم آورده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار هرمزگان دریا را مزیت ویژه هرمزگان دانست و عنوان کرد: توسعه دریا محور راهبرد اصلی هرمزگان در جهت توسعه استان می باشد، برخورداری از 14 جزیره، شهرهای متنوع ساحلی، مرزهای گسترده آبی بخشی از هویت این منطقه هستند که در کرانه خلیج فارس گسترده شده اند.

تراکمه اضافه کرد: این قابلیت ها باعث شده است هرمزگان در بسیاری از بخش ها از کارکرد ملی برخوردار باشد و به جرات می توان گفت چشم امید میلیون ها ایرانی به سواحل خلیج فارس و هرمزگان است.

وی یادآور شد: این درجه از اهمیت، بیانگر آن است که برای ساختن شهرهای ساحلی هرمزگان به استفاده از همه ظرفیت ها نیاز داریم و در این راستا مجموعه مدیریتی استان چشم به راه نظرات سازنده همه متخصصان و اندیشمندان در این عرصه است.

این مقام مسئول ضمن تاکید بر اهمیت تاریخ و هویت ایرانی، اسلامی و هرمزگانی در معماری گفت: این شاخص ها بخش جدا ناشدنی هر برنامه ای است که در جهت ساختن هرمزگان قابل طراحی می باشد و قطعا دیدن بناها و ویژگی های معماری بومی هرمزگان خاصه در بافت های قدیمی شهری همچون بادگیرهای بلند، بناهای پر حجم با درگاه ها و پنجره های متعدد، کوچه های باریک و بلند، آب انبارهای عظیم و... برای هر بیننده ای جالب توجه خواهد بود.

تراکمه اضافه کرد: وجود همه این آثار حاصل آزمون های موفق معماران ساحل نشین است که به هزاران سال قبل تعلق دارد و واکاوی هریک از آن ها می تواند ایده های بسیارموفقی را در جهت خلق بناهای جدید با تکیه بر تجربیات گذشتگان به همراه داشته باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار هرمزگان اظهار داشت: گردشگری ساحلی،صنعتی است که در توسعه شهرهای ساحلی نقش آفرین است، قابلیتی که در غوغای تجارت، صنعت و مزیت های اقتصادی گوناگون بعضا مغفول مانده است.

وی یادآور شد: اماکن تفریحی ساحلی با رویکردهای جدیدی در ارتباط با توسعه روبرو ست و تغییر نگاه گردشگران در مواجهه با ساحل کاملا محسوس است، اگر تا دیروز تنها دیدن ساحل برای گردشگران جاذبه بود اما امروزه به دنبال تجربیات متفاوتی از فعالیت های ورزشی، تفریحی، فرهنگی و رفاهی هستند.

تراکمه پرداختن به صنعت گردشگری به عنوان صنعت برتر را مستلزم برنامه ریزی مناسب و بهره گیری از تجربه های موفق دنیا در این زمینه دانست و بیان کرد: برگزاری چنین همایش هایی و استمرار آن می تواند نتایج مثبتی را در این زمینه به ارمغان آورد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز