مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

معلم صاحب کرسی علم و ادب است

۱۳۹۴/۰۲/۱۷ - ۰۹:۴۳:۴۱
کد خبر: ۲۸۳۰۶۲
معلم صاحب کرسی علم و ادب است
امروز مشکل اصلی جامعه ما این است که معلم را کارمند تقلی می کنند، در حالی که این گونه نیست و معلم صاحب اندیشه و کرسی علم و ادب است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین، در آئین تکریم مقام معلم و تقدیر از معلمان نمونه منطقه ای، استانی و کشوری که با حضور محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و سخنگوی دولت، مرتضی روزبه، استاندار قزوین، مجمع نمایندگان استان، مدیران و مسئولان اجرایی و جمعی از معلمان برگزار شد، اظهار داشت: باید توجه ویژه ای به آموزش و پرورش و فرهنگیان شود و بنده این موضوع را وظیفه همه مسئولین می دانم که بتوانیم اقدامات خوبی را انجام دهیم و معلمین اگر در جامعه احساس منزلت و عزت نکنند، با ایمان و تقوا نمی توانند تربیت صحیح را انجام دهند.

قاسمی تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند «در جامعه ما منزلت و مرتبت معلمان باید احیاء شود»، این جمله به این معناست که هنوز معلم به جایگاه اصلی خود در جامعه نرسیده است.

وی افزود: در سخنی دیگر رهبر معظم انقلاب در مورد معلمان فرموده اند «همه آحاد جامعه در حضور معلم متعلم هستند»، که می توان دریافت اوج احترام و فروتنی، تواضع به معلمین می باشد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: امروز مشکل اصلی جامعه ما این است که معلم را کارمند تقلی می کنند، در حالی که این گونه نیست و معلم صاحب اندیشه و کرسی علم و ادب است.

نظر شما