بندر شهید رجایی صاحب گنجینه ۶۰ هزار میلیاردی تجهیزات دریایی و بندری

افزایش آماده بکاری تجهیزات؛ اولویت مهم پیشرفته ترین بندر ایران

۱۳۹۴/۰۲/۱۷ - ۰۹:۵۰:۵۰
کد خبر: ۲۸۳۰۶۴
افزایش آماده بکاری تجهیزات؛ اولویت مهم پیشرفته ترین بندر ایران
معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان ارزش اسمی تجهیزات بندری و دریایی بندر شهید رجایی را بالغ بر 60 هزار میلیارد ریال برآورد کرد و افزایش درصد آماده بکاری این گنجینه گرانبها را به عنوان اولویت مهم پیشرفته ترین بندر کانتینری کشور در سال 94 دانست.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ محمدرضا پوررجبی که در همایش ارزیابی عملکرد سال 93 مشاورین واحد فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان سخن می گفت، اظهار داشت: رسالت واحد فنی و نگهداری در واقع پشتیانی از دو واحد دریایی و بندری در سه بخش شامل تجهیزات خشکی (گنتری کرین، ترانستینر، جرثقیل های سبک، سنگین و فوق سنگین)، دریایی (لایروب، یدک کش های خدماتی، شناورهای ناجی، راهنمابر،) و مخابراتی (VTS، HF، MF و زیر ساخت) می باشد. 

وی افزود: بهره گیری از این تجهیزات کمک می کند تا عملیات جابجایی سالانه بیش از 100 میلیون تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در بزرگترین بندر تجاری کشور بدون کوچکترین خللی انجام شود.  

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان تعداد نیروهای اداری تحت استخدام سازمان بنادر در واحد فنی بندر شهید رجایی را حدود 46 نفر اعلام و خاطرنشان کرد: به دلیل محدودیت های سازمانی در جذب نیروهای جدید، بهره گیری از توان فنی و دانش متخصصان از طریق سیاست جذب مشاور جبران شد.

وی بیان کرد: اجرای این رویه از سال 85 با بهره گیری و جذب مشاورین دانشگاهی کلید خورد که طی حدود یک دهه اخیر خوشبختانه قدم های بزرگی برداشته شده است.

پوررجبی ارزش اسمی تجهیزات بندری و دریایی مورد استفاده در بندر شهید رجایی را بالغ بر 60 هزار میلیارد ریال برآورد کرد و از این تجهیزات استراتژیک کشور به عنوان "گنجینه گرانبهای پیشرفته ترین بندر کانتینری کشور" یاد کرد.

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان ضمن اشاره شرایط بسیار پیچیده و سخت تأمین قطعات طی سالیان اخیر به دلیل اعمال تحریم های یکجانبه غرب علیه ایران خاطرنشان کرد: هر چند مدتی است که تلاش های گسترده دیپلماتیک برای رفع این تحریم ها در حال انجام است اما بهتر این است که از طریق پیگیری سیاست نگهداری اصولی این تجهیزات، میزان نیاز به این قطعات را با تفکر و نگرش مهندسی نت مدیریت کنیم.  

پوررجبی همچنین ضمن تأکید بر ضرورت قطع وابستگی کشور به قطعات ساخت خارج از کشور در بخش تجهیزات دریایی و بندری، گفت: باید با حرکت روی ریل خودکفایی فنی، به سمت و سویی برویم که بخش قابل توجهی از تولید این قطعات در داخل کشور  بومی سازی شود.

وی در همین راستا از افزایش درصد آماده بکاری تجهیزات استراتژیک پیشرفته ترین بندر کانتینری کشور در سال 94 به عنوان یکی از مهم ترین انتظارات واحد فنی و نگهداری از مشاورین خود سخن به میان آورد و افزود: با برنامه ریزی دقیق در بحث تعمیرات با لحاظ نمودن شرایط رونق اقتصادی فعالیت های بندری پس از لغو تحریم ها و بازگشت خطوط لاینری کشتیرانی، باید تجهیزات دریایی، خشکی و مخابراتی بندر به وضعیت آماده به کاری مطلوب قابل قبول برسد.

لازم به ذکر است، در بخش دیگری از این نشست، روسای ادارات سه گانه تعمیر و نگهداری تجهیزات خشکی، دریایی و مخابرات طی اظهاراتی جداگانه به ارایه گزارش عملکرد سال 93 خود پرداختند و اولویت های سال 94 را نیز برشمردند.

در پایان نیز نمایندگانی از سه شرکت مشاور واحد فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان به بیان دیدگاه ها و عملکرد خود طی سال گذشته پرداختند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز