بخشدار مرکزی شهرستان نهاوند خبر داد:

قالیبافی و منبت کاری مهمترین فعالیت جوانان در نهاوند است

۱۳۹۴/۰۲/۱۷ - ۱۰:۰۷:۲۶
کد خبر: ۲۸۳۰۷۱
قالیبافی و منبت کاری مهمترین فعالیت جوانان در نهاوند است
سیدرضا سلامتی گفت: قالیبافی و منبت کاری از عمده ترین پتانسیل های موجود در نهاوند برای گسترش صنایع دستی بین جوانان علاقمند به کار است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، بخشدار مرکزی شهرستان نهاوند در نشست مشترک حل مشکلات واحدهای تولیدی کارگاه های زود بازده بخش مرکزی نهاوند اظهار داشت: صنعت منبت کاری از جمله صنایع و هنرهایی است که در گذشته در نهاوند کمتر به آن توجه شده است.

سلامتی افزود: در حال حاضر شرایط فعالیت برای ۳۵۰ منبت کار روستای دهفول نهاوند نامناسب است که باید با همکاری منبت کاران و ادارات مربوطه برای رفع موانع و مشکلات آنان اقدام شود.

وی با بیان اینکه بدون شک مهمترین عنصر و عامل در توسعه شهرستان توجه به صنایع دستی و مزیت های نسبی موجود است، گفت: قالیبافی و منبت کاری از عمده ترین پتانسیل های موجود در نهاوند برای گسترش صنایع دستی بین جوانان علاقمند به کار است.

بخشدار مرکزی نهاوند از تشکیل و ثبت تعاونی منبت کاران نهاوند توسط اداره کار، تعاون، رفاه و امور اجتماعی خبر داد و گفت: پس از به ثبت رسیدن تعاونی، اداره میراث فرهنگی و گردشگری موظف به تشکیل کارگروه پیگیری ساماندهی منبت کاران و برگزاری جلسات کاری با حضور دستگاههای مربوطه است.

سیدرضا سلامتی بیان داشت: در حال حاضر منبت کاران نهاوندی با مشکلاتی از قبیل عدم وجود تعاونی، نامناسب بودن مکان فعالیت، عدم بهره مندی از تسهیلات بانکی روبرو هستند که با تشکیل تعاونی این مشکلات برطرف می شود

نظر شما