مدیر عامل آبفای کشور در هرمزگان:

بهره برداری از طرح جگین- جاسک در شش ماهه اول امسال

۱۳۹۴/۰۲/۱۷ - ۱۰:۰۷:۳۱
کد خبر: ۲۸۳۰۷۲
بهره برداری از طرح جگین- جاسک در شش ماهه اول امسال
طرح جگین- جاسک به عنوان یکی از بزرگترین طرح های آبرسانی کشور تا قبل از پایان شش ماهه اول امسال به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان، مدیرعامل آبفای کشور در ادامه سفر یک روزه خود به غرب هرمزگان طی نشستی با حضور جباری، نماینده مردم غرب استان در مجلس، مدیران عامل آب و فاضلاب شهری و روستایی، امام جمعه و اعضای شورای شهر بستک، وضعیت تامین آب این شهرستان را بررسی کرد.

حمیدرضا جانباز در این نشست به آسیب های جدی ناشی از خشکسالی های اخیر به منابع آبی شهرهای کشور اشاره کرد و گفت: سال گذشته 517 شهر درمعرض تنش آبی قرار داشتند اما امسال بیش از 540 شهر در کشور در معرض تنش قرار دارند.

 

نگران بحران آب در بستک نیستیم

وی با اشاره به اینکه، مسئله آب شهرستان بستک نیز همواره یکی از دغدغه های وزارت نیرو بوده است، تصریح کرد:گرچه با توجه به آسیب تاسیسات آب این شهر در نتیجه زلزله اخیر با برخی چالش های کمبود آب مواجه بوده است و میزان تولید و مصرف آب برابر است اما با این وجود نگران بحران آب در این منطقه نیستیم چرا که مردم این شهر همواره مساعدت و همراهی لازم را در مصرف بهینه آب داشته اند.

جانباز ضمن قدردانی از همراهی مردم شهر بستک، تاکید کرد: برای گذر از تابستانی بدون چالش در این منطقه، به دنبال افزایش ظرفیت خط انتقال و خرید و اجاره چاههای آب و استحصال منابع موجود در این شهر هستیم. همچنین مدیران و مسئولان آب استان نیز بایستی به صورت جدی تر و با توجه به پیشگامی هرمزگان در استفاده از تکنولوژی شیرین سازی آب دریا، موضوع تامین آب بستک از طریق آبشیرین کن را در دستور کار قرار دهند. وی افزود: انتقال آب از خط محرم به جناح به طول 25 کیلومتر و انتقال آب از آبشیرین کن چارک به بستک از دیگر طرح های در حال اجرا جهت افزایش ظرفیت خط انتقال آب بستک می باشد.

 

بستک دومین شهر در اجرای طرح تفکیک آبشرب از فضای سبز

مدیر عامل آبفای کشور در ادامه با تاکید بر ضرورت تفکیک آب شرب از آب فضای سبز شهری و استفاده از گونه های گیاهی مقاوم در شهرهایی که با بحران کم آبی مواجه اند، از شهرداری شهر بستک در خصوص اجرای این طرح تشکر و قدردانی کرد و گفت: بستک دومین شهر پس از بخش هایی از شهر تهران است که موفق به اجرای طرح جداسازی شده است. وی افزود: اجرای این طرح در شهر بندرعباس که در وضعیت قرمز ِمنابع آبی قرار دارد،نیز ضروریست. جانباز همچنین به مسئله استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز اشاره کرد و گفت: شهرداری ها بایستی به جای آبشرب، این ظرفیت را پس از تصفیه تکمیلی در  فضای سبز شهری جایگزین کنند که البته تصفیه تکمیلی پساب نیز به عهده خود شهرداری هاست.

 

بهره برداری از پروژه آبشیرین کن بندرعباس در سال 95

این مقام مسئول در ادامه گفت: سیاست تامین آب در این استان از غرب به شرق ، حداکثر استفاده تکنولوژی شیرین سازی است که به عنوان منبعی پایدار که متاثر از خشکسالی نیست، محسوب می شود. وی افزود: با توجه به بحران جدی آب در شهر بندعباس، اجرای آبشیرین کن 100 هزار متر مکعبی در این شهر از جمله منابع پایداری است که پیش بینی می شود تا پایان سال 95 بهره برداری برسد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه؛ طی ده سال گذشته شاهد توسعه طرح های آبرسانی در استان بوده ایم، از افتتاح و بهره برداری از طرح جگین جاسک به عنوان یکی از بزرگترین طرح های آبرسانی کشور تا قبل از پایان شش ماهه اول امسال خبر داد و گفت:همچنین در این رابطه، اجرای طرح آبرسانی جگین – بشاگرد را نیز در دست اجرا داریم.  

شایان ذکر است، مدیر عامل آبفای کشور از چندین پروژه آبرسانی شهری و روستایی شهرستان بستک نیز بازدید کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز