در سال ۹۳ اتفاق افتاد؛

۷۴ حلقه چاه غیر مجاز در هرمزگان مسدود شد

۱۳۹۴/۰۲/۱۷ - ۱۰:۳۸:۵۷
کد خبر: ۲۸۳۰۸۲
۷۴ حلقه چاه غیر مجاز در هرمزگان مسدود شد
مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای هرمزگان از انسداد 74 حلقه چاه غیر مجاز در هرمزگان طی سال 93 خبر داد. محمدباقر حیدری خاطرنشان کرد : با اقدامات انجام شده جهت پرکردن چاههای غیر مجاز ،42/4 میلیون متر مکعب در بهره برداری از منابع آب صرفه جویی شده است

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان، وی افزود: چاه های مذکور با هدف صیانت از انفال و انجام تکالیف مطروحه در طرح تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی با دستور قضایی و حضور نیروهای انتظامی پر و مسلوب‌المنفعه شدند.

حیدری با بیان اینکه جلوگیری از حفر چاه های غیرمجاز جدید و مسدود نمودن چاه های غیر مجاز حفاری شده تاکنون جز با همکاری بهره برداران و حمایت همه جانبه مسئولین استان میسر نمی گردد، اظهار داشت: در صورت به هم خوردن تعادل بین تغذیه و تخلیه از منابع آب، بسیاری از چاه های حفر شده دچار کم آبی و نهایتاً خشک می شوند و سرمایه گذاری های انجام شده در بخش های باغداری، کشاورزی، صنعتی، خدماتی و غیره از بین می رود.

مدیرعامل آب منطقه ای هرمزگان به کشاورزان هشدار داد و گفت :کشاورزانی که چاه های آنها غیرمجاز بوده باید از هرگونه کشت محصول خودداری کنند چرا که با اجرای قانون متضرر خواهند شد.

وی با یادآوری مزایای اجرای طرح های نوین آبیاری اراضی عنوان کرد : در روش های سنتی آبیاری برای یک محصول ، سالانه یک لیتر در ثانیه آب نیاز است، اما با استفاده از روش های آبیاری نوین این میزان به 4 دهم لیتر در ثانیه کاهش می یابد در نتیجه با اجرای تغییر در روش های آبیاری بایستی از افزایش سطح زیرکشت جلوگیری بعمل آید تا بتوان افت آب زیرزمینی را مهار و در راستای بهبود منابع آبی اقدام نمود.

در حال حاضر حفر چاه های غیرمجاز و اضافه برداشت از چاه های دارای پروانه از معضلات اصلی منابع آب زیرزمینی استان به شمار می رود که آسیب های جدی به منابع زیرزمینی وارد کرده است.

محمدباقرحیدری در پایان یادآور شد: عملیات حفظ و نجات منابع آب زیرزمینی استان با جدیت تمام در سال جاری نیز ادامه خواهد یافت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز