استاندار لرستان خبر داد؛

افزایش سرانه فضای ورزشی وتکمیل پروژه های نیمه کاره لرستان

۱۳۹۴/۰۲/۱۷ - ۱۴:۱۸:۳۹
کد خبر: ۲۸۳۱۴۴
افزایش سرانه فضای ورزشی وتکمیل پروژه های نیمه کاره لرستان
استاندار لرستان از اختصاص اعتبارات لازم برای افزایش سرانه فضایی ورزشی لرستان و همچنین تکمیل دهکده المپیک و ... از دیگر مباحث مطرح شده در جلسه هیئت دولت خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان؛ هوشنگ بازوند در جلسه شورای اداری که در سالن آمفی تئا‌تر استانداری لرستان برگزار شد، اظهار داشت: دیروز با حضور در جلسه هیات دولت چالش‌ها و موانعی که بر سر راه پیشرفت استان بوده و طی ۱۸ ماه گذشته شناسایی شده بود را با ارائه برخی راهکار‌ها مطرح کردیم که مورد توجه هیئت دولت قرار گرفت.

وی با اشاره به این‌که اولین و بزرگ‌ترین چالش پیش‌روی توسعه استان بیکاری است که از سال ۱۳۷۵ تا سال ۱۳۹۲ همواره استان اول یا دوم در این زمینه بوده‌ایم به‌جز دو سال که رتبه سوم را داشتیم، بیان کرد: ما در استان با مشکلاتی مانند سرانه پایین درآمد مردم که نتیجه آن پایین بودن مشارکت اقتصادی است روبرو هستیم.

بازوند ادامه داد: همچنین از دیگر چالش‌های استان می‌توان به عدم بهره‌برداری مطلوب از آب، عدم استفاده از خطوط انتقال نفت که از استان می‌گذرند، ضعف در تولید و فرهنگ کار و کارآفرینی، بالا بودن قیمت تمام شده برای صنایع تولید شده اشاره کرد.

استاندار لرستان، با بیان این‌که ما برای حل این مشکلات پیشنهادهایی داشتیم، ادامه داد: یکی از این پیشنهاد‌ها این بود که اختیارات مالی و اقتصادی استانداری را بیشتر کنند که بتوانیم در زمینه اقتصادی کارهای بیشتری را انجام دهیم.

وی با اشاره به این‌که ۶۷ واحد تولیدی که در صورت فعال بودن هرکدام می‌توانند ۴۰ تا ۵۰ نفر را از بیکاری نجات دهند توسط بانک‌ها تملک شده‌اند و مالکان آن‌ها مایل به فعال کردنشان نیستند، عنوان کرد: اگر ما اختیار بیشتری در زمین اقتصادی داشته باشیم می‌توانیم این واحدهای تولیدی را فعال کنیم.

بازوند، با بیان این‌که ۴۰ میلیارد تومان برای حل مشکل حریم قلعه فلک‌الافلاک نیاز است، عنوان کرد: مقابله با پدیده زوال و خشکیدگی بلوط و مقابله با ریزگرد‌ها از دیگر پیشنهادات ما بود این درحالی است که لرستان اولین استانی است که طرحی مبارزه با ریزگرد‌ها پیشنهاد و ارائه داده است.

استاندار لرستان، با اشاره به این‌که به‌دنبال این هستیم که کارکنان لرستان نیز مانند کارکنان استان‌های کرمانشاه، ایلام و اهواز حق بدی آب و هوا را دریافت کنند، ادامه داد: انجام این درخواست برای دولت ۱۲ میلیارد تومان بار مالی دارد.

وی با اشاره به این‌که طی دو سال ۶۲۶ میلیارد تومان اعتبار به استان لرستان اختصاص داده شده است، تصریح کرد: طی سال گذشته ۲۹۶ میلیارد تومان آن تأمین شده است و ۳۳۰ میلیارد تومان از آن برای سال جدید باقی مانده است.

بازوند با اشاره به این‌که در سال گذشته موضوع ساخت زائرسرا در مشهد مقدس مطرح شد که هیئت امنا آن نیز تشکیل شده است، ادامه داد: برای ساخت این زائرسرا چهار میلیارد تومان اعتبار لازم است که تاکنون یک میلیارد تومان آن تأمین شده است.

استاندار لرستان با اشاره به این‌که زمین و پروانه ساخت این زائرسرا را شهرداری مشهد به‌صورت رایگان در اختیار استان لرستان قرار داده است، خاطرنشان کرد: افزاد و شخصیت‌های حقیقی و حقوقی دیگری نیز در ساخت این زائرسرا کمک کرده‌اند.

وی ادامه داد: استان لرستان ۵۲ هزار کارمند دارد که هرکدام از آن‌ها با پرداخت مبلغ کمی می‌توانند به ساخت زائرسرا کمک بزرگی کنند.

بازوند تصریح کرد: با بانک‌های استان صحبت می‌کنیم که بدون ضامن و وسیقه به کارکندان تسهیلات اعطا کند که به ساخت زائرسرا کمک کنند اقساط آن از حقوق آن‌ها کم شود که این تسهیلات می‌تواند ۵۰، ۱۰۰، ۲۰۰ هزاری یا بیشتر باشد.

 

از ضرورت افزایش تخصیص آب تا اخذ مجوز خوراک نفت خام

بازوند همچنین افزایش تخصیص آب به استان برای رسیدن به نرم ۴۵ درصد کشور را یکی دیگر از پیشنهادت ارائه شده در جلسه هیئت دولت برشمرد و بیان داشت: همچنین اخذ مجوز خوراک از نفت خام برای سرمایه گذاری در استان، اختصاص ۴۰ میلیارد تومان برای آزاد سازی حریم قلعه فلک الافلاک، اختصاص ردیف اعتباری برای ایجاد زیرساختها، اختصاص سهم ویژه ای برای لرستان در تسهیلات صندوق توسعه ملی و... و. از دیگر مباحث مطرح شده در جلسه هیئت دولت بود.

وی همچنین با باین اینکه ۶۷ واحد صنعتی در لرستان وجود دارد که در تملک بانکها هستند افزود: در این راستا از هیات دولت خواستیم که تعیین تکلیف این واحدهای اقتصادی را به استانداری محول کند.

 

ضرورت اخذ مجوز ایجاد بندر خشک در خرم آباد

استاندار لرستان تخفیف قیمت زمین برای واحدهای تولیدی در شهرکهای صنعتی لرستان، اخذ مجوز ایجاد منطقه ویژه اقتصادی و همچنین بندر خشک در خرم آباد، تامین اعتبارات لازم برای مقابله با بیماری زوال جنگلهای بلوط، و ریزگردها، اختصاص فوق العاده حق آب و هوا، مجوز احداث ساختمان جدید استانداری لرستان را از دیگر مسائل استان در جلسه هیئت دولت برشمرد.

بازوند همچنین اختصاص اعتبارات لازم برای اجرای طرح دیجیتال صدا و سیما در شهرستانهای مختلف، اختصاص اعتبارات لازم برای افزایش سرانه ورزشی لرستان و همچنین تکمیل دهکده المپیک و ... از دیگر مباحث مطرح شده در جلسه هیئت دولت بوده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز