معاون سیاسی استاندار تاکید کرد:

کهگیلویه و بویراحمد نیازمند کلینیک تخصصی بیماری های خاص

۱۳۹۴/۰۲/۱۷ - ۱۶:۱۹:۲۱
کد خبر: ۲۸۳۱۵۶
کهگیلویه و بویراحمد نیازمند کلینیک تخصصی بیماری های خاص
معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در نشست بیماری های خاص استان، بر توجه ویژه به مشکلات و ناراسائی ها و اقدام لازم برای تامین زمین و اعتبار جهت احداث کلینیک تخصصی بیماری های خاص در استان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کهگیلویه و بویر احمد؛ معاون سیاسی و امنیتی استاندار در نشست بیماری های خاص استان، بر توجه ویژه به مشکلات و ناراسائی ها و اقدام لازم برای تامین زمین و اعتبار جهت احداث کلینیک تخصصی بیماری های خاص در استان تاکید کرد.

فتاح محمدی گفت: توجه ویژه به مشکلات و سرکشی مستمر مسئولان اجرایی از بیماران خاص استان در منزل یا بیمارستان ضروری است.

وی به فعال شدن انجمن حمایت از بیماری های خاص تاکید کرد و اظهار داشت: در صورت فعال شدن انجمن حمایت از بیماری های خاص استان، عمده مشکلات این قشر کاهش می یابد.

محمدی، خواستار مکاتبه، رایزنی و پیگیری جدی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و جمعیت هلال احمر در مرکز کشور برای جذب امکاتات و تجهیزات پزشکی ویژه بیماران خاص استان شد.

وی اظهار داشت:  تحقق این امر مهم موجب رسیدگی بیشتر و خدمات رسانی هر چه مطلوبتر به بیماران خاص می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی استانداری افزود: به مناسبت 18 اردیبهشت روز بیماری های خاص و به منظور اطلاع رسانی هر چه بیشتر به مردم استان میزگردی در صدا و سیمای مرکز استان با موضوع مشکلات و همچنین خدمات ارایه شده به بیماران خاص برگزار شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، گفت: بیماری های خاص جزو معضلات مهم استان به شمار می رود و تلاش برای کمک به کاهش آن رسالت دستگاه های مختلف اجرایی است.

حجت الاسلام سید علی فتح میرمحمدی افزود: موضوع پیشگیری از بروز بیماری های خاص و تامین هزینه های درمان بیماران خاص کهگیلویه و بویراحمد با جدیت از سوی متولیان استانی پیگیری شود.

وی بیان کرد: پارسال از سوی بنیاد بیماری های خاص کشور شش دستگاه دیالیز به طور رایگان به کهگیلویه و بویراحمد اهدا شد و باید تعامل و پیگیری های لازم برای دریافت اعتبارات، امکانات و تجهیزات درمانی بیشتر از این بنیاد تداوم داشته باشد.

میرمحمدی افزود: مسئولان بنیاد بیماری های خاص کشور در احداث کلینیک تخصصی بیماری های خاص در یاسوج قول مساعد داده اند و مسئولین و متولیان امر  در استان بستر لازم را برای احداث این کلنیک فراهم کنند و با تلاش بیشتر پیگیری های لازم را به عمل آورند.

وی عنوان کرد: بر اساس اعلام کارشناسان این بنیاد حدود چهار هزار مترمربع زمین و افزون بر 40 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت کلینیک تخصصی بیماری های خاص در یاسوج نیاز است.

میرمحمدی با اشاره به نامگذاری 18 اردیبهشت هر سال به نام روز بیماری های خاص، ابراز داشت: به مناسبت این روز می توان برنامه های متنوعی شامل برگزاری میزگرد و انجام مصاحبه های رادیویی و تلویزیونی، نصب بنرهای آموزشی، همایش پیاده روی و قرائت دعای صحت و سلامتی در مراسم صبحگاهی مدارس استان اجرا کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز