مدیرکل محیط‌زیست لرستان:

مانور اطفاء حریق برای اولین بار در سطح کشور اجرا شد

۱۳۹۴/۰۲/۱۸ - ۱۲:۵۶:۰۶
کد خبر: ۲۸۳۲۹۹
مانور اطفاء حریق برای اولین بار در سطح کشور اجرا شد
مدیرکل محیط‌زیست لرستان گفت:مانور اطفاء حریق برای اولین بار در سطح کشور اجرا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از لرستان، مهرداد فتحی بیرانوند در مانور اطفای حریق استان، بیان کرد: این مانور با شرکت 500 نفر از نیروهای 14 دستگاه اجرایی استان برگزار شد و همه دستگاهها در آن حضور پیدا کردند.

وی افزود: هدف از انجام این مانور ایجاد هماهنگی بین دستگاهی بوده که برای اولین بار در کشور صورت گرفته است. مسئول عالی این مانور استاندار و مدیریت آن با اداره کل حفاظت محیط زیست استان است.

فتحی بیرانوند ادامه داد: حدود 20 روز همه دستگاههای اجرایی استان برای این مانور فعالیت داشتهاند و عملیات هماهنگی، تامین تجهیزات، تدارکات و نقشههای اجرایی آن را انجام دادهاند و این مانور قبلا سابقه نداشته است.

وی افزود: این مانور همزمان در دو استان لرستان و گلستان برگزار شد و در این رزمایش 14 دستگاه با همکاری کامل با محیط‌ زیست حضور داشتند.

مدیرکل محیط‌ زیست لرستان هدف از برگزاری این مانور را ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ها و هم‌افزایی نیروی انسانی و تجهیزات دانست و عنوان‌ کرد: اگر در فصل تابستان آتش‌سوزی رخ دهد همه دستگاه‌ها با تمام تجهیزات ورود می‌کنند و از گسترش حریق جلوگیری می‌شود.

وی بیان کرد: در سال گذشته 350 هکتار از اراضی جنگلی استان دچار حریق شد و خسارات جبران‌ناپذیری به منابع طبیعی وارد کرد.

فتحی بیرانوند تصریح کرد: این مانور با حمایت استانداری لرستان و دستورالعملی که ریاست سازمان محیط‌زیست کشور اعلام کرد برگزار و مدیران محیط‌زیست هشت استان همجوار حضور پیدا کردند تا از تجربه موفق لرستان در استان‌های خودشان استفاده کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان افزود: این مانور هماهنگی خوبی بین دستگاههای استانی به وجود آورده و باعث میشود در زمان بروز حوادث این چنینی با آمادگی بیشتر از سرایت و پیشروی آتش جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه سال گذشته 350 هکتار از اراضی استان در اثر آتشسوزی از بین رفته است، اظهار کرد: امیدواریم این آمار در سال آینده کاهش پیدا کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز