فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان تاکید کرد:

بسیج پیشکسوتان در لرستان ایجاد می شود

۱۳۹۴/۰۲/۱۸ - ۱۳:۰۶:۳۰
کد خبر: ۲۸۳۳۰۶
بسیج پیشکسوتان در لرستان ایجاد می شود
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان خواستار تشکیل بسیج پیشکسوتان جنگ و شهادت در استان لرستان شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان، سردار مرتضی کشکولی شامگاه پنج‌شنبه در گردهمایی پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت استان لرستان که در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی خرم‌آباد برگزار شد، اظهار داشت: از منظر امام خمینی (ره) همه مسئولان دولتی، لشکری و کشوری نظام باید توجه به پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت را در دستور کار قرار دهند که مبادا در پیچ‌وخم زندگی فراموش شوند.

وی افزود: یک بخش از مسئولیت نیز متوجه پیشکسوتان است که باید همیشه در صحنه حضور داشته باشند و هیچ‌گاه خود را بازنشسته تلقی نکنند، همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمود: «دوران بازنشستگی، زمان انزوا و خانه‌نشینی نیست بلکه دوران بالندگی، افتخار و استفاده از تجربیات است».

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان، اطاعت جاودانه از ولی‌فقیه و مرزبندی با کفر، شرک و نفاق را دو ویژگی مهم پیشکسوتان عرصه جنگ و شهادت دانست و عنوان کرد: اطاعت از ولی‌فقیه باید امری مستدام باشد نه این‌که کسی در مقطی رهرو باشد اما بعدها کناره‌گیری کند و یا تغییر جهت دهد.

وی با بیان این‌که وظایف سپاه پاسداران انقلاب امروز با سپاه چند دهه گذشته متفاوت است، تصریح کرد: در آن زمان تهدیدها فقط در حوزه دفاع و امنیت بود اما امروز، سپاه در تمام عرصه‌ها حضوری فعال دارد و در صحنه است.

کشکولی خاطرنشان کرد: تشکیل بسیج پیشکسوتان جنگ و شهادت به منظور انتقال تجربیات به جوانان یک ضرورت است.

وی بیان کرد: از میان پیشکسوتان جنگ و شهادت ، یک نفر به عنوان رئیس مجمع تعیین می‌شود و سپاه به‌عنوان دبیر مجمع فعالیت می‌کند بنابراین کار به خود پیشکسوتان واگذار می‌شود.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با اشاره به لزوم حفظ رابطه مجمع پیشکسوتان با سپاه و بسیج، گفت: کمک به تشکیل ارتش ده‌ها میلیونی، ایجاد زمینه برای حضور حداکثری و ایفای نقش پیشکسوتان در عرصه‌های مورد نیاز انقلاب، از دیگر اهداف تشکیل مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت بوده است.

وی با بیان اینکه پیشکسوتان دفاع مقدس باید بتوانند نقش کلیدی خود را در جامعه دنبال کنند، افزود: امروز مذاکره تنها راه آمریکاست چراکه در تمام مناظره‌ها همواره به این حقیقت معترف بوده‌اند که  تحریم‌ها بی‌اثر است.

کشکولی با اشاره محبوبیت ایران در بین کشورهای دنیا، عنوان کرد: ایران موفق شد که آمریکا، اسرائیل و آل‌سعود را رسوا کند، حمله به یمن سبب شد ماهیت پلید و فاسد رژیم آل‌سعود و حامیان او  آشکار شود که این از برکت ایثار شهداست.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان خاطرنشان کرد: مجمع پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت باید در دفاع از دستاوردهای انقلابی در چارچوب بسیج مستضعفین کار کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز