سیر بشاگرد به روسیه سفر می کند

۱۳۹۴/۰۲/۱۹ - ۰۷:۱۳:۰۶
کد خبر: ۲۸۳۳۷۲
سیر بشاگرد به روسیه سفر می کند
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بشاگرد از رایزنی با صادر کنندگان محصولات کشاورزی به روسیه خبر داد و گفت: برای صادرات سیر بشاگرد به روسیه با شاه نظری، کشاورز نمونه استان، رایزنی شده است .

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، محمد احمدی افزود: سطح زیر کشت سیر در بشاگرد 120 هکتار است و سالیانه بیش از 720تن سیر مرغوب  تولید می شود.

وی اضافه کرد: با توجه به خشکسالی های اخیر وکوهستانی بودن منطقه تولید محصول سیر امسال نسبت به، سال گذشته برابری می کند.

احمدی با اشاره به طعم، بو، کیفیت و ماندگاری سیر بشاگرد عنوان داشت: قیمت هر کیلوگرم سیر در مزرعه 3هزار تومان است.

وی ادامه داد: بندرعباس، میناب، رودان، جاسک، سیریک و شهرستان های جنوب استان کرمان از جمله کهنوج، قلعه گنج منوجان از مهمترین بازار های فروش سیر بشاگرد است.

احمدی در بخشی از سخنان خود یادآور شد: تمام محصولات کشاورزی بشاگرد به صورت ارگانیک است و در این شهرستان کشاورزان از هیچ گونه سم و کود شیمایی برای تولید محصولات خود استفاده نمی کنند.

وی گفت: پراکنده گی روستاها در کوهستان ها، حمل و نقل مناسب، عدم صنایع بسته بندی و فرآوری، کمبود آب، از مهمترین مشکلات بخش کشاورزی بشاگرد است.

احمدی اضافه کرد: به دلیل دوری و کوهستانی بودن منطقه کمتر سرمایه گذاری رغبت دارد در بشاگرد سرمایه گذاری کند واز سویی باید این دیدگاه نسبت به مردم بشاگرد عوض شود که مردمی صرفا خواستار کمک رسانی هستند. با حل مشکلات مردم بشاگرد خواهید دید بیشترین نقش را در اقتصاد استان وکشور خواهند داشت.

وی در پایان افزود: کشت سیر از ابتدای ماه مهر آغاز و تا پایان دی ماه ادامه دارد و همچنین فصل برداشت از نیمه اول اردیبهشت شروع وتا پایان خرداد ادامه دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز