استاندار اردبیل اعلام کرد:

نامه منطقه آزاد استان اردبیل توسط رئیس جمهوری امضا شد

۱۳۹۴/۰۲/۱۹ - ۱۰:۳۵:۴۸
کد خبر: ۲۸۳۴۸۹
نامه منطقه آزاد استان اردبیل توسط رئیس جمهوری امضا شد
استاندار اردبیل از امضای نامه ایجاد منطقه آزاد تجاری مستقل استان اردبیل توسط رییس جمهوری خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا و به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، مجید خدابخش در جلسه شورای برنامه ریزی استان اردبیل گفت: در این لایحه منطقه مهران استان ایلام و منطقه آزاد تجاری مستقل استان اردبیل در محدوده ای که به تصویب هیات وزیران می رسد و باید بر اساس قانون مناطق آزاد اداره شوند به مجلس ارائه می شود.

وی اظهار داشت: در مجموع ایجاد منطقه آزاد تجاری در پنج استان به مجلس ارائه می شود که نمایندگان این استان ها باید با کمک یکدیگر و جلب همدلی سایر نمایندگان ، فوریت و در نهایت تصویب آن را به سرانجام برسانند.

استاندار اردبیل افزود: باید به سمت توسعه برویم و این امر تنها با سرمایه گذاری ممکن می شود ، در شرایط کنونی اولویت استان بحث اشتغال است و باید بودجه را در این زمینه تنظیم کنیم تا بستر برای ورود سرمایه گذاران به منطقه مهیا شود.

وی در ادامه با اشاره به رقم قابل توجه اعتبارات طرح های ملی ، توسعه این استان را در گرو تدبیر مدیران دستگاه ها در زمینه جذب هر چه بیش تر اعتبار از این محل دانست.

خدابخش افزود: امکانات دولت برای توسعه در بودجه متبلور است که دو قالب اعتبارات عمرانی استانی و اعتبارات طرح های ملی دارد.

او گفت: اعتبارات استانی چشمگیر نیست و تنها 10 درصد از بودجه عمرانی به استان ها اختصاص می یابد و با یک هزار میلیارد ریال نمی توان به توسعه دست یافت اما اعتبارات بخش ملی رقم قابل توجهی دارد که بسته به تدبیر مدیران است تا سهم استان را بگیرند.

استاندار اردبیل بیان کرد: ماده 215 یکی از راه های گرفتن اعتبار برای استان است و پروژه های بزرگ و مهم استان با این فرآیند امکان بهره برداری دارند و انتظار می رود مدیران و نمایندگان استان در این راه تلاش کنند چرا که با تصویب یک پروژه حتی چند برابر بودجه عمرانی استان محقق می شود.

او اظهار کرد: در قانون بودجه ظرفیت هایی وجود دارد که می توان از آنها در راه توسعه استان از جمله در بخش های نوسازی و تجهیز مدارس ، تامین هزینه های سوخت و انرژی مدارس ، بهسازی و آسفالت راه های روستایی و شهرهای زیر 20 هزار نفر ، آب روستایی و کمک های دولت برای ایحاد تاسیسات آبیاری تحت فشار زمین های کشاورزی بهره برد.

خدابخش ادامه داد: همچنین برای پرداخت مطالبات فرهنگیان ، تجهیز هلال احمر و استفاده از ظرفیت بودجه بنیاد مسکن ایران برای اجرای طرح های هادی روستایی نیمه تمام ظرفیت هایی وجود که دارد که باید تلاش کنیم سهم استان را بگیریم.

وی هم چنین به تاخیر در جذب نیرو در برخی دستگاه های اداری استان اشاره کرد و گفت: در سال های گذشته برخی دستگاه ها با عجله بدون ایجاد ردیف تقاضای جذب نیرو کردند که امروز پس از برگزاری آزمون ، طی مراحل گزینش و تامین اعتبار دستگاه ها در جذب این عده مشکل دارند.

استاندار اردبیل افزود: به هر حال این کار بدون مطالعه انجام شده اما در شرایط کنونی آن مدیران حضور ندارند و تنها راه چاره تعامل با سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای تعریف ردیف برای جذب این عده می باشد که در راه حال رایزنی هستیم.

او هم چنین به مشکلات موجود درون بخش های خصوصی اشاره کرد و گفت: رابطه کارفرما و کارگر از جمله در مورد سبلان پارچه ، ذوب آهن اردبیل و یا تعاونی های مجری مسکن مهر مصداق رابطه بخش خصوصی با یکدیگر است که باید این مشکلات با تدبیر حل شود.

خدابخش بیان کرد: مشکلاتی از این دست از اختیار دولت خارج است و راهکارهای قانونی برای آنها پیش بینی شده که باید شفاف شود اما متاسفانه شاکیان تنها راه را در مراجعه به استانداری و فرمانداری می بینند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز