دانشکده دندانپزشکی همدان جزو ۵ دانشکده برتر کشور است

۱۳۹۴/۰۲/۱۹ - ۱۱:۱۱:۴۱
کد خبر: ۲۸۳۵۱۰
دانشکده دندانپزشکی همدان جزو ۵ دانشکده برتر کشور است
دانشکده دندانپزشکی همدان جزو پنج دانشکده برتر کشور است چراکه در تمام رشته‌های دستیاری در این دانشکده، نیروی دستیار تربیت می‎شود و دانشکده بهداشت نیز یکی از قدیمی‌ترین دانشکده‌های دانشگاه است که جزو چهار دانشکده برتر کشور قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، رئیس دانشگاه در آئین تجلیل از اعضای هیئت علمی دانشگاه با تبریک ارتقای تعدادی از اعضای هیئت علمی دانشگاه اظهار کرد: با افزایش تعداد ارتقایافتگان استادی و دانشیاری، دانشگاه در حال کسب جایگاه والای خود است.

 دکتر سید حبیب‌اله موسوی‌بهار به توسعه برنامه‌های آموزشی دانشگاه در سال گذشته اشاره کرد و مراتب قدردانی خود را از کسانی که در ارتقا، رشد و توسعه آموزشی دانشگاه موثر بوده‎اند، اعلام کرد.

رئیس دانشگاه با بیان اینکه با توسعه آموزشی دانشگاه رشته‎های دستیاری‌ دانشگاه به 16 رشته افزایش یافته است، ادامه داد: با راه‌اندازی رشته‌های تخصصی بالینی Ph.D و کارشناسی ارشد در پنج رشته دیگر، بزودی جزو 10 دانشگاه برتر کشور قرار می‌گیریم.

دکتر موسوی‌بهار، دریافت مجوز تأسیس دو رشته فوق تخصصی نوزادان و آی.سی.یو بزرگسالان را توفیق بزرگی برای دانشگاه دانست و تأکید کرد: تأسیس یک رشته در یک مدت کوتاه اتفاق نمی‌افتد بلکه حاصل چند سال تلاش است.

وی اضافه کرد: دانشکده دندانپزشکی همدان جزو پنج دانشکده برتر کشور است چراکه در تمام رشته‌های دستیاری در این دانشکده، نیروی دستیار تربیت می‎شود و دانشکده بهداشت نیز یکی از قدیمی‌ترین دانشکده‌های دانشگاه است که جزو چهار دانشکده برتر کشور قرار دارد.

رئیس دانشگاه به تدوین آیین‌نامه تشویق پژوهشگران به عنوان نخستین گام در جهت توسعه بخش پژوهشی دانشگاه اشاره کرد و گفت: در بخش پژوهشی دانشگاه، گام‌های خوبی در سال جاری برداشته شده که امیدواریم با تدوین آیین‌نامه تشویق پژوهشگران، شاهد افزایش انجام پژوهش‌ها باشیم و در این خصوص، پژوهشگران حرفه‌ای و پیشکسوت باید به جوان‌ترها کمک کنند تا این پژوهش‌ها از مرحله علمی به ثروت‎آوری برسند.

وی یادآور شد: با پایان یافتن پروژه‌های نیمه‌تمام دانشگاه در سال گذشته و با همدلی و همکاری‎های انجام شده، آینده خوبی برای دانشگاه ترسیم شده است.

دکتر موسوی‌بهار به بیان دستاوردهای اجرای طرح نظام تحول سلامت از 15 اردیبهشت سال گذشته پرداخت و تصریح کرد: با سرمایه‌گذاری که دولت انجام داد و حمایت‌های قاطعانه مجلس، اعتبارات در این بخش به بهترین شکل هزینه شد و از هدررفت منابع، جلوگیری به عمل آمد.

وی بیان کرد: سال گذشته بیش از 200 هزار نفر در استان فقط در بخش بستری از خدمات طرح تحول استفاده کردند و بیش از 13 هزار و 500 زایمان طبیعی در استان انجام شد.

رئیس دانشگاه اضافه کرد: به منظور اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان سال گذشته اعتباری بالغ بر 120 میلیارد تومان از وزارت بهداشت به استان همدان اختصاص یافت که بیش از 70 درصد از این اعتبارات، صرف ارائه خدمات مستقیم به بیماران شد.

وی از ارتقای سطح هتلینگ بیمارستان‎های استان خبر داد و تصریح کرد: چهره بیمارستان‌ها هر روز در حال تغییر است و به زببایی و رفاه در بیمارستان‌ها توجه بیشتری می‎شود که در سه دهه گذشته، بی‌سابقه بوده است.

دکتر موسوی‌بهار در بخش دیگری از سخنانش به تثبیت شعبه بین‎الملل دانشگاه از سال 92 اشاره کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی همدان را باید به یک دانشگاه بین‎‏المللی تبدیل کرد چراکه در کشورهای کوچک اطراف ایران دانشگاه‌ها پر از دانشجویان خارجی است.

رئیس دانشگاه اضافه کرد: از ظرفیت و توان بالای دانشگاه و استادان دانشگاه همدان فقط در تربیت دانشجویان داخلی استفاده شده و این در حالی است که ایران در حوزه علوم پزشکی در منطقه آسیای غربی و میانه، حرف اول را می‎زند و می‌توانیم به وسیله فروش علم و آموزش برای کشور، درآمدزایی کنیم.

وی اضافه کرد: دانشجویان خارجی در بازگشت به کشورهای خود، سفیران ارزش‌ها و اعتقادات ما هستند و از سویی دیگر، بازار دارویی و تجهیزات پزشکی برای ایران خواهند بود.

دکتر موسوی‎بهار بر توسعه فضاهای فرهنگی، شاد و آرام در دانشگاه تأکید کرد و گفت: در کنار ایجاد فضای تحصیلی، فضای فرهنگی و خانوادگی برای استادان و دانشجویان فراهم شده است.

وی بر ضرورت توسعه ورزش در دانشگاه تأکید کرد و ابراز داشت: علاوه بر سالن‌های ورزشی، دستگاه‎های ورزشی در محوطه دانشگاه نصب شده و بزودی در خوابگاه دخترانه نیز دستگاه‌های ورزشی نصب می‌شود چراکه توجه به تربیت بدنی بسیار مهم است و در شادابی و روحیه سالم دانشجویان بسیار تأثیرگذار است.

رئیس دانشگاه به احداث ساختمان ستاد مرکزی دانشگاه نیز اشاره کرد و گفت: این ساختمان در حال احداث است و پیش‌بینی می‎کنیم در سال 96 به بهره‌برداری برسد که اعتبارات آن از محل فروش ساختمان‌های مکان فعلی دانشگاه تأمین می‌شود.

دکتر موسوی‌بهار به پایان حکم دوره هیئت ممیزه فعلی دانشگاه اشاره کرد و یادآور شد: حکم اعضای هیئت ممیزه دانشگاه در اردیبهشت‌ماه سال جاری به پایان می‌رسد و با توجه به اینکه برخی از اعضای این هیئت، سه دوره متوالی در آن عضویت داشتند به دلیل محدودیت قانونی، نمی‎توانیم دوباره آنها را معرفی کنیم.

وی افزود: برای معرفی اعضای جدید هیئت ممیزه دانشگاه، از نظرات مسئولان دانشکده‌ها نیز استفاده شده است.

رئیس دانشگاه وضع مالی دانشگاه را مناسب و شایسته برشمرد و عنوان کرد: منابع درآمدی دانشگاه از محل آموزش، رقم بالایی نیست و دانشگاه در واقع از محل 16 بیمارستان دانشگاهی خود در استان درآمدزایی می‌کند.

وی با بیان اینکه از مهر ماه سال گذشته از محل بیمه‌ها درآمدی نداشته‎ایم، تصریح کرد: با وجود اینکه بیمه‌ها طلب دانشگاه را پرداخت نکردند اما موفق شدیم با تمهیدات ویژه‌ای، مطالبات همکاران را پرداخت کنیم.

دکتر موسوی‎بهار بیان کرد: دانشگاه همدان به عنوان قطب آموزشی غرب کشور انتخاب شده و معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی همدان، قطب پنج استان دیگر در منطقه غرب کشور است و در واقع معاونت‌های توسعه‌ مدیریت و منابع آن دانشگاه‎ها، زیرمجموعه دانشگاه همدان می‌شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز