مدیرکل بنیاد مسکن همدان اعلام کرد:

امسال ۵ هزار واحد مسکن روستایی در همدان بازسازی می‎شود

۱۳۹۴/۰۲/۲۰ - ۰۷:۵۷:۴۴
کد خبر: ۲۸۳۶۸۱
امسال ۵ هزار واحد مسکن روستایی در همدان بازسازی می‎شود
حسن ظفری از ابلاغ ۷ هزار سهمیه تسهیلات بازسازی مسکن روستایی به همدان خبر داد و گفت: امسال ۵ هزار واحد مسکن روستایی در همدان بازسازی می‎شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیرکل بنیاد مسکن همدان اظهار داشت: تسهیلات مسکن روستایی سال 93 که عملا در سال 94 ابلاغ می‌شود به استان همدان ابلاغ شده و از سوی نظام بانکی و بنیاد مسکن کار اجرایی و عملیاتی آن شروع شده است.

وی با اشاره به اینکه بانک‌های عامل نسبت به عقد قرارداد با متقاضیان واجد شرایط وارد عمل شدند، افزود: همدان به عنوان یکی از استان‌هایی که در این زمینه فعالیت خوبی دارد کار تشکیل، تکمیل و ارجاع پرونده به نظام بانکی و عقد قرارداد با بانک‌های عامل در استان را آغاز کرده و بخشی از این کار آغاز شده است.

ظفری تصریحکرد: امیدواریم با تسهیلی که عاملیت مختلف بانک‌ها به شعب شهرستانی خود اعلام و ابلاغ کردند شاهد سرعت بیشتر عقد قرارداد متقاضیان برای اخذ تسهیلات بانکی باشیم و بتوانیم سرعت بیشتری نسبت به شروع عملیات عمرانی مسکن روستایی در سطح روستاهای استان داشته باشیم.

وی با اعلام اینکه 7 هزار سهمیه تسهیلات بازسازی و نوسازی مسکن روستایی به همدان ابلاغ شده است، گفت: میزان تسهیلات ابلاغی به استان همدان 106 میلیارد تومان است که با سود 5 درصد به متقاضیان پرداخت می‎شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان با اشاره به اینکه این تسهیلات تکلیفی و یارانه‌ای است، بیان کرد: بخشی از سود تسهیلات بازسازی و نوسازی مسکن روستایی تحت عنوان یارانه از سوی دولت به بانک‌ها پرداخت می‎شود.

وی با اشاره به اینکه استان همدان در زمینه بازسازی و نوسازی مسکن روستایی اقدامات جدی و برتری داشته است، گفت: امیدواریم امسال از مجل ابلاغ تسهیلات بانکی 5 هزار واحد را به بهره‌‎برداری برسانیم.

ظفری با اعلام اینکه تاکنون مشکلی در زمینه نظام بانکی در عقد قراردادها نداشته‌ایم، بیان کرد: مجموعه دولت و نظام بانکی در کنار یکدیگر بازسازی، نوسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی را در حد ظرفیت و پتانسیل موجود پیش می‌برند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان سقف تسهیلات فردی بازسازی مسکن روستایی را 15 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این تسهیلات با کمترین سود به عنوان تسهیلات یارانه‌ای و تکلیفی به متقاضیان بازسازی مسکن روستایی تعلق می‌گیرد .

وی درباره روند پرداخت وام‌ها به متقاضیان نیز گفت: وام‌ها را در 4 مرحله متناسب با پیشرفت فیزیکی واحدها در اختیار متقاضیان قرار می‌دهیم که هر مرحله با تایید مهندس نظام فنی روستایی انجام می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز