رئیس ستاد انتخابات هرمزگان:

آمادگی برای برگزاری دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در هرمزگان

۱۳۹۴/۰۲/۲۲ - ۰۷:۱۶:۴۲
کد خبر: ۲۸۴۳۰۱
آمادگی برای برگزاری دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در هرمزگان
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان هرمزگان از برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در هفتم اسفند ماه 94 همزمان با سایر نقاط کشور در استان هرمزگان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان؛ بهروز اکرمی در نخستین نشست خبری ستاد انتخابات استان هرمزگان که در سالن جلسات استانداری قدیم برگزار شد، با بیان اینکه استاندار محترم هرمزگان، با صدور احکام جداگانه ای اعضای ستاد انتخابات استان را مشخص و منصوب کرده اند، افزود: ستاد انتخابات استان از کمیته های فن آوری و اطلاعات، امنیتی و انتظامی، اطلاع رسانی و تبلیغات، استعلامات و حراست، مالی و پشتیبانی و حقوقی تشکیل شده است.

اکرمی با تشریح تقویم انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: هر یک از این انتخابات ها با ستادهای اجرایی جداگانه برگزار می گردد و ثبت‌نام از داوطلبان و کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی از ۲۸ آذر ماه ۹۴ تا ۴ دی ماه ۹۴ انجام می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری نخستین جلسه ستاد انتخابات استان افزود: بررسی سوابق کلیه انتخابات گذشته و استحصال نقاط قوت و ضعف برگزاری انتخابات در ادوار گذشته موضوعاتی بود که در جلسه روز گذشته مورد گفتگو قرار گرفت.

وی ادامه داد: بر این اعتقادیم که بررسی نقاط قوت و ضعف انتخابات ادوار گذشته می تواند در برگزاری بهتر انتخابات پیش روی کمک شایانی به هیئت های اجرایی داشته باشد.

این مقام مسئول از پیش بینی میز رسانه در ستاد انتخابات استان برای اولین بار، مستندسازی برنامه های ستاد انتخابات استان و برگزاری نظرسنجی در مراحل مختلف با همکاری مراکز معتبر به عنوان برنامه های این ستاد در استان خبرداد و اضافه کرد: این دوره از انتخابات به صورت نیمه دستی و نیمه مکانیزه برگزار خواهدشد.

معاون سیاسی امنیتی واجتماعی استاندار هرمزگان یادآور شد: انتخابات آینده به عنوان اولین انتخابات دولت یازدهم یک آزمون مهم برای دولت است و دارای اهمیت و حساسیت های متفاوت خود است.

رئیس ستاد انتخابات استان هرمزگان همچنین با تشریح سیاست های کلان برگزاری انتخابات ،محور قرار دادن توصیه های مقام معظم رهبری و توجه کاندیداها و ستادهای تبلیغاتی به رعایت قانون را به عنوان اصول سلامت انتخابات اعلام کرد.

اکرمی ، تبیین فرهنگ پرهیز از تهمت و دروغ و سندسازی را از دیگر رویکردهای این بخش دانست.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان اظهارداشت: رقابت، سلامت انتخابات و امنیت برگزاری انتخابات سه موضوع مهمی است که مورد توجه مسئولان برگزاری انتخابات وزارت کشور و استانداری هرمزگان است.

وی در بخش دیگری از این نشست خبری در پاسخ به سئوالی درباره حضور کاندیداهای احتمالی و نمایندگان مجلس در برنامه ها و مراسم دولتی اظهار داشت: قانون درباره همراهی کاندیداها در برنامه های یاد شده صراحت ندارد اما استاندار هرمزگان در این زمینه پیش بینی ها و توصیه های لازم برای جلوگیری از به وجود آمدن شائبه حمایت دولت از کاندیداها و نمایندگان در قالب این گونه حضور و همراهی ها را داشته است.

رییس ستاد انتخابات استان همچنین از کاهش و از بین بردن کانون های تنش زا، به عنوان برنامه های حوزه تامین امنیت انتخابات نام برد.

وی افزود: امنیت کامل نشست های تبلیغاتی و نشست های احزاب در استان توسط دستگاهای مرتبط تامین خواهد شد و اجازه هیچگونه ناامنی و بی نظمی به مخلان امنیت نخواهیم داد.

اکرمی همچنین از برخورد قاطع ستاد انتخابات استان با برگزاری هرگونه نشست تبلیغاتی خارج از زمان اعلام شده برای تبلیغات توسط کاندیداهای احتمالی مجلس خبر داد.

وی همچنین در مورد طرح استانی شدن انتخابات گفت: بر اساس آنچه اعلام شده ،دولت با کلیات استانی شدن انتخابات موافق است و در هرمزگان نیز اجرایی شدن این ایده به نفع استان خواهد بود و استان نیز در این زمینه از قانون و تصمیم نهایی تبعیت خواهد کرد.

اکرمی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به فعالیت احزاب و گروههای سیاسی استان گفت: در حال حاضر 14 حزب مجوز فعالیت در استان را دارند و از هر فرد و یا گروهی که بخواهند فعالیت سیاسی در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی انجام بدهند، پشتیبانی می‌کنیم و آمادگی داریم نظرات و برنامه‌های آنها را بگیریم و به کسانی که می‌خواهند در این چارچوب فعالیت کنند، کمک می‌کنیم.

وی افزود: امیدواریم فعالیت این احزاب تنها به انتخابات ختم نشود و این فعالیت ها ادامه دار باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز