نشست هم اندیشی شورای شهر در دوره چهارم با ادوار گذشته

۱۳۹۴/۰۲/۲۲ - ۰۷:۵۴:۳۹
کد خبر: ۲۸۴۳۱۲
نشست هم اندیشی شورای شهر در دوره چهارم با ادوار گذشته
رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: لایحه مدیریت واحد شهری وطرح مدیریت شهری در دستور کار دولت است که با تصویب واجرایی شدن آن بسیاری از مشکلات شهری به حداقل می رسد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، پرویز سالاری درنشست هم اندیشی اعضای شورای شهر دوره چهارم با ادوار گذشته وفرهنگیان استان هرمزگان ، با بیان اینکه امسال سال آخر برنامه  پنجم است، از تدوین برنامه ششم شهر بندرعباس خبر داد واظهار داشت: دبیرخانه ای درشورای چهارم تشکیل دادیم وبه دنبال آن شورای عالی راهبردی توسعه شهر بندرعباس را راه اندازی کردیم.

وی در بخش دیگری ازسخنان خود با توجه به وظایف شوراها، آن را از افتخارات نظام مردم سالاری دینی عنوان کرد.

وی اضافه کرد: شوراها زمانی می توانند موفق باشند که بتوانند ازاندیشه ها،تفکرات ودیدگاه های بزرگان شهر ومردم بهره ببرد.

وی با اشاره به سال همدلی وهمزبانی،ابراز امیدواری کرد از ظرفیتهای بالقوه این شهر واستفاده از پتانسیل های موجود برای توسعه متوازن این شهر گامهای بلندی برداشته شود.

اشاعه فرهنگ جمعی

"محمد آشوری" نماینده مردم بندرعباس درمجلس شورای اسلامی نیز،فرهنگ کار جمعی را مهم برشمرد وگفت: توسعه یافتگی ما درابعاد مختلف نیازمند اشاعه فرهنگ کار جمعی است، وی ادامه داد: راز کامیابی ها وناکامی ها درعرصه های مختلف به ویژه درحوزه مدیریت شهری در فرهنگ کار جمعی نهفته است.

وی تصریح کرد: ضعف فرهنگ کار جمعی یکی از عوامل جدی ناکامی ها در اداره صحیح شهر ومسایل مختلف شهری است.

آشوری خاطر نشان کرد: باید برای اداره کارها، فهم مشترکی داشته باشیم تا مبتنی بر این فهم وبا عمل مشترک،هزینه های اداره کشور کمتر شود.

وی همچنین گفت: متأسفانه درکار جمعی دچار مشکل اساسی هستیم ودرحرکت جمعی خیلی کند حرکت می کنیم.

آشوری تصریح کرد: حس همدلی وروح جمعی درمسیر کاری که قرار است انجام شود  دیده نمی شود.

نماینده مردم بندرعباس درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با شکل گیری فرهنگ کار جمعی درآموزش وپرورش،  جامعه پذیری وفرهنگ پذیری آن درنظام آموزشی شکل می گیرد،خاطرنشان کرد: اگر این شاکله درست پیدا کند حتماً درحوزه فرهنگی اجتماعی می تواند آثار خودش را داشته باشد.

وی ادامه داد: هر جا از بستر فرهنگی خودمان درست استفاده کنیم آثار وبرکات آن را شاهد خواهیم بود.

آشوری گفت: برای اینکه استان به خوبی اداره شود نیاز به نقشه راهی داریم و بدون نقشه را ه ومطالعات بنیادی وجامع نمی توان جامعه را به خوبی هدایت کرد که دراین صورت به اتلاف منابع منجر می شود.

وی با اشاره به اینکه سومین مطالعات جامع توسعه درکشور مختص به هرمزگان بوده است، اظهارداشت: معتقدم این مطالعات می تواند فرهنگ کار جمعی برای ایجاد یک  فهم مشترک ایجاد کند.

وی ادامه داد: مهمترین وجه دراستان زرخیز هرمزگان فعال کردن فرهنگ کار جمعی است.

وی یکی از اشکالات اساسی دراین زمینه را سنگینی سایه سیاست زدایی بر عرصه کار اجرایی دانست.

حمایت دولت از شوراها

"صالح دریانورد"  معاون برنامه ریزی  استانداری هرمزگان برگزاری این همایش را درراستای تعمیق روابط اعضای شورای شهر درادوار مختلف وبهره گیری از دانش،تجریبات ودیدگاههای یکدیگر را مثبت ارزیابی کرد.

وی گفت: اگر به بندرعباس به یک شهر اقتصادی نگاه  می کنیم نباید مشکل معیشت، بافت فرسوده ومشکل آموزشی، مردم را رنج بدهد.

دریانورد تصریح کرد: توسعه همه جانبه، متوازن وپایدار اینکه تحول بنیادی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه دولت از شوراها حمایت می کند، خاطر نشان کرد: دولت برای انجام برنامه های خود نیاز به کمک وهمکاری شوراها دارد.

وی با بیان اینکه دریا وساحل، هویت شهر بندرعباس را رقم می زنند، گفت: برای داشتن شهری پایدار وبرای دستیابی به توسعه متوازن شهر بندرعباس باید تراکم را محدود کنیم.

معاون استاندار هرمزگان در ادامه اضافه کرد: شورا نهادی است که می تواند با مجلس شورای اسلامی رقابت کند، نهادی که می تواند طرح به مجلس ببرد.

تلاش برای دراختیار گرفتن مدیریت شهری

"غلامحسین عطایی" عضوشورا دردوره اول شورای شهر بندرعباس گفت: مدیریت شهری دست شوراها نیست باید تلاش شود مدیریت شهر را به دست بگیرند.

وی افزود:شوراها ناظر برکار شهرداری هستند.

عطایی تصریح کرد: یکی از معایب اساسی شوراها اینکه مدیریت شهری در دست آنها نیست وباید تلاش شود این مدیریت دراختیار شوراها قرار گیرد.

غفلت از سرمایه های خاموش

"علی رضایی" از فرهنگیان حاضر درجلسه نیز دراین نشست با بیان اینکه بندرعباس یک بندر تاریخی با هویت مشخص است تصریح کرد: این شهر داراای اعتبار جهانی است ومتأسفانه از اقتصاد خرد وسرمایه های خاموش غافل مانده ایم.

وی ادامه داد:ازظرفیتهای موجود همچون ظرفیتهای اقتصاد خرد استان به خوبی استفاده نشده است.

 وی همچنین گفت: امروز درد مهاجرت، بندرعباس را به شدت بیمار کرده است،اگر قرار است بندرعباس به یک بندر پیشرو تبدیل شود باید به دنبال کاهش مهاجرت ها باشیم.

رضایی خاطر نشان کرد: باید از اقتصاد دولتی فاصله بگیریم وبه اقتصاد خرد سر وسامان دهیم.

تصرفات غیر مجاز،معضل بزرگ شهر

"احمد نفیسی" عضو شورای شهر دردوره اول دراین همایش به مشکلات شهر بندرعباس پرداخت وگفت: تصرفات غیر مجاز از معضلات بزرگ شهر بندرعباس است

مشاور فرهنگی استاندارهرمزگان ادامه داد: ابتدا وانتهای دو بر بلوار امام حسین(ع) شاهد تصرفات غیر مجاز هستیم که پیامدهای اقتصادی،اجتماعی وفرهنگی زیادی به دنبال دارد.

برطرف  کردن ریشه ای معضلات

"ابراهیم شهابی پور" عضو شورای شهر در دوره دوم نیز دراین همایش با اشاره به فعالیتهای انجام شده درسطح شهر گفت: درراستای زیبا سازی شهر بندرعباس، اقدامات بسیار خوبی انجام شده که چهره شهر نسبت به گذشته تغییر کرده است.

وی خاطر نشان کرد: باید مشکلات ومعضلات شهر را بصورت ریشه ای برطرف کرد.

وی ادامه داد: با توجه به وجود استعدادهای بسیار در بندرعباس می توان با کوچکترین تدبیر شهر را درمسیر پیشرفت وتوسعه قرار داد.

مطبوعات استان،یاور نظام

"محمد نعمتی" ازپیشکسوتان فرهنگی حاضر درجلسه با بیان اینکه دور بودن از مردم یکی از معضلات دستگاههای اداری به شمار می رود، مطبوعات هرمزگان را امین ترین،صادق ترین و وفادارترین مطبوعات محلی درکشور دانست وخاطر نشان کرد: مطبوعات استان همیشه یار و یاور نظام بوده اند.

این فعال مطبوعاتی از پیشکسوتان وفرهنگیان استان خواست که در زمینه های مختلف یار و یاور شورای شهر بندرعباس باشند.

نعمتی تصریح کرد: آنچه درشوراها تاکنون سابقه نداشته،حضور مردم برای بیان انتقادات است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز