در شرکت آب منطقه ای هرمزگان برگزار شد

نخستین جلسه کمیته راهبردی طرح احیاء و تعادل بخشی آب های زیرزمینی

۱۳۹۴/۰۲/۲۲ - ۰۸:۰۴:۰۰
کد خبر: ۲۸۴۳۱۶
نخستین جلسه کمیته راهبردی طرح احیاء و تعادل بخشی آب های زیرزمینی
نخستین جلسه کمیته راهبردی طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی شرکت آب منطقه ای هرمزگان با حضور معاون و مدیران حوزه بهره برداری و سایر مجریان طرح درمحل سالن جلسات این شرکت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای هرمزگان در این جلسه گفت: این طرح ملی که در پانزدهمین جلسه شورای عالی آب به تصویب رسیده، شامل 15 پروژه می باشد که 11 پروژه این طرح در وزارت نیرو و 3 پروژه در وزارت جهاد کشاورزی و 1 پروژه در سازمان زمین شناسی کشور فعالیت خواهند داشت.

علیرضا صادقی طرح احیاء و تعادل بخشی آبهای زیرزمینی را ضروری قلمداد کرد و اظهار داشت: با توجه به برداشت های بی رویه از منابع آب های زیرزمینی طی سالیان گذشته که افت سطح دشت ها و ممنوعه شدن آنها را در برداشته، اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آبی می تواند نویدبخش آرامش و اطمینان برای منابع  آب های زیرزمینی و سطحی استان باشد.

صادقی با اشاره به تقویت نیروهای گشت و بازرسی شرکت گفت: از اهداف مهم گشت و بازرسی باید حفظ رسالت های سازمانی در خصوص شناسایی و برخورد با متخلفین، تعیین تکلیف چاه های غیرمجاز و مسائل مربوط به احیای آب های سطحی و زیرزمینی باشد.

وی افزود: در خصوص پروژه انسداد چاه های غیر مجاز، اقدامات مؤثری در سال گذشته صورت گرفت و تنها با انسداد چاههای دارای حکم قضایی، بیش از 42/4 میلیون متر مکعب در مصرف آب زیرزمینی صرفه جویی حاصل شد که روند انسداد چاه های غیر مجاز در سال جاری نیز پیگیری و انجام می گردد.  

معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای هرمزگان با بیان اینکه نصب کنتور های هوشمند آب و برق در سال جاری ادامه دارد، تصریح کرد: انتظار می رود با انسداد چاههای غیر مجاز و جلوگیری ازاضافه برداشت چاهها دارای پروانه بهره برداری از طریق نصب کنتورهای هوشمند ، در پایان سال 94 ، 11 میلیون متر مکعب در مصرف آبهای زیرزمینی صرفه جویی داشته باشیم.

در این جلسه ضمن تبیین نقش و مسئولیت هر یک از ارکان طرح ، مقرر گردید مدیران منابع آب شهرستانها نیز درجلسات کمیته راهبردی طرح حضور منظم داشته باشند و ضروری است اهمیت اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی را در شورای حفاظت منابع شهرستان مربوطه مطرح و با ایجاد تعامل با هریک از ادرات و ارگان های در اجرای طرح ، بسترهای لازم جهت اجرای هر چه بهتر طرح مزکور را درسال 94 فراهم نمایند.

در پایان دبیر کمیته راهبری طرح احیاء و تعادل بخشی شرکت تاکید کرد: جلسات کمیته راهبردی طرح احیاء و تعادل بخشی بصورت ماهیانه انجام خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز