اجرای دومین نمایش آیئنی فتح قلعه خیبر در شهر قلعه قاضی بندرعباس

۱۳۹۴/۰۲/۲۲ - ۰۸:۱۱:۳۱
کد خبر: ۲۸۴۳۲۰
اجرای دومین نمایش آیئنی فتح قلعه خیبر در شهر قلعه قاضی بندرعباس
دومین نمایش فتح قلعه خیبر از سوی انجمن و شورای تعزیه خوانی در بندرعباس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، دومین نمایش فتح قلعه خیبر به همت انجمن و شورای تعزیه خوانی در زیارتگاه مرتضی علی (ع) شهر قلعه قاضی  با حضور محبین اهل بیت، ابوالقاسم جراره نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی ، غلامرضا رفعیی بخشدار ، محمودی شهردار قلعه قاضی و جمع کثیری از تعزیه خوان های بندرعباس، میناب، روستای درگیر،ایسین محله نو، روستاپیرچیلی، روستای زیارت سید سلیمان ، دهستان دهنو و کل ملک برگزار شد .

 هادی عرب موسس و بنیانگذار انجمن تعزیه هرمزگان در حاشیه اجرای این نمایش که ماجرای غزوه خیبر جنگ مسلمانان با یهودیان را روایت می کند گفت : اخلاص و عشق به اهل بیت در بین شیعیان موج می زند و این اخلاص ما را برای اجرای این برنامه ها مدد می کند از این رو تاکنون بیش ده ها برنامه نمایشی با همکاری تعزیه خوان های سراسر استان برگزار شده است.

همچنین ابوالقاسم جراره ضمن قدردانی از عوامل اجرایی این نمایش آیینی گفت:  امام علی (ع) الگو واسوه همه مردم  می باشد و پیامبر(ص) در همه موارد، فضایل امام علی (ع) را بیان فرموده و این برنامه ها موجب وحدت و انسجام می شود .

حسن ابراهیمی کارشناس تاریخ اسلام در مورد تاریخ جنگ خیبر مطالب مبسوطی بیان کرد.

در ادامه این مراسم آیینی، مداحان مولودی خوانی کردند .

گفتنی است انجمن تعزیه خوانی شهرستان بندرعباس در سالروز میلاد حجت ابن حسن عسکری (عج) در شهرستان بندرلنگه به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز