استاندار قزوین؛

کالاهای قاچاق، سلامت مردم را هدف گرفته است

۱۳۹۴/۰۲/۲۲ - ۱۰:۳۶:۳۴
کد خبر: ۲۸۴۴۴۹
کالاهای قاچاق، سلامت مردم را هدف گرفته است
کالاهای قاچاق، سلامت مردم را هدف گرفته و زیان های بالایی به مردم وارد می سازد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مرتضی روزبه، استاندار قزوین، در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا استان با بیان این مطلب افزود: جمهوری اسلامی همواره در کنترل مرزها همواره موفق بوده است در حال حاضر نیز بایستی مانند سال های قبل این مساله اتفاق بیفتد با توجه به اینکه عدم برنامه ریزی مناسب در مبارزه با قاچاق آسیب های زیادی را شامل استان خواهد کرد.

وی گفت: مبارزه با قاچاق کالا هزینه های زیادی دارد که بر اساس قانون اگر بتوانیم حداقل ۱۰درصد کشفیات را در تامین نیازهای دستگاه های مبارزه کننده هزینه کنیم بسیاری از امکانات مورد نیاز ناجا و سایر نهادها تامین خواهد شد.

استاندار یادآور شد: میزان کشفیات کالا قاچاق استان در سال گذشته بیش از ۱۴میلیارد تومان بوده که اگر ۱۰درصد حق کشف که معادل یک میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان می شود را به ناجا بدهند می توان خودروهای مورد نیاز برای ماموریت های پلیسی را خریداری کرد.

وی استقرار سازمان تملک دارایی در قزوین را ضروری دانست و از مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان خواست برای استقرار این سازمان در قزوین اقدام کند.

روزبه تصریح کرد: ورود لوازم آرایشی و بهداشتی، مواد غذایی و سموم کشاورزی به صنوف این بخش هم آسیب می زند و سلامت جامعه را دچار چالش می کند که باید در این حوزه نیز با جدیت بیشتری وارد کار شد.

استاندار یادآورشد: متاسفانه هنوز آمار دقیقی از میزان صادرات و واردات خود نداریم و باید حتی میزان صادرات را از محل اعلام کشورهای دیگر استخراج کنیم تا با داشتن اطلاعات دقیق برنامه ریزیها بهتر شود.

این مسئول گفت: کارخانه های ژلاتین حلال و ایران چسب از واحدهای خوب صنعتی استان است که متاسفانه به دلیل واردات بی رویه کالاهای مشابه تولیدی با یک سوم ظرفیت کار می کنند که این روند از نظر اقتصادی نیز آسیب رسان است و باید اصلاح شود.

روزبه تصریح کرد: برخی کالاهای قاچاق در حوزه سلامت ضرر و زیان های بالایی را متوجه مردم خواهد کرد و بایستی در مبادی ورودی کنترل و جلوگیری شوند در صورتی که کنترل مرزها در موارد دیگر به خوبی انجام می شود و در مورد قاچاق نیز بایستی این امر صورت گیرد.

وی ادامه داد: قاچاق، اقتصاد، اشتغال و تولید کشور را هدف گرفته است و بایستی در مبارزه با آن اقدام اساسی صورت گیرد و نیروی انتظامی نیز بایستی به عنوان نیروی خط مقدم بایستی تقویت و امکاناتش به روز گردد.

استاندار ادامه داد: بایستی تلاش لازم صورت گیرد تا سهم استان از اعتبارات مبارزه با قاچاق بیشتر شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز