مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام عنوان کرد؛

بیشترین سهم مشارکت در مدرسه سازی، از آن بنیاد برکت است

۱۳۹۴/۰۲/۲۳ - ۱۱:۰۲:۲۷
کد خبر: ۲۸۴۷۸۲
بیشترین سهم مشارکت در مدرسه سازی، از آن بنیاد برکت  است
هژبری گفت: اکنون در حال ساخت 14 فضای آموزشی است و در ماه های اخیر نیز 10 فضای آموزشی از سوی این بنیاد در استان ایلام به بهره برداری رسیده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در ایلام، سعید هژبری، مدیرکل نوسازی مدارس ایلام، افزود: در سالی که به تدبیر مقام معظم رهبری به نام همدلی و همزبانی میان دولت و ملت نامگذاری شده موضوع مشارکت خیرین و مردم از اهمیت خاصی برخودار بوده و خیرین عزیز با مشارکت خود در این سال زمینه تحقق این خواسته رهبری را ایجاد می کنند.

هژبری در ادامه ضمن ارائه گزارش از اقدامات صورت گرفته خیرین مدرسه ساز در ایلام تصریح کرد: در حال حاضر این نهاد با کمک خیرین 59 فضای آموزشی با 331 کلاس درس در دست اقدام داشته که اعتباری بالغ بر 450 میایارد ریال برای انها هزینه می شود.

وی ادامه داد: در سال 93 مشارکت خیرین در استان به حد بالایی رسید و توانستیم 188 کلاس درس با اعتبار 155 میلیارد ریال به فضاهای اموزشی استان اضافه کنیم.

این مقام مسئول میزان مشارکت خیرین در امر مدرسه سازی استان نسبت به دولت را 50درصد اعلام و گفت: از ابتدای شروع جشنواره های خیرین مدرسه ساز تا کنون 201 فضای آموزشی با 654 کلاس درس و اعتبار 460میلیارد ریال تحویل آموزش و پرورش شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان به کمبودهای آموزشی استان اشاره و بیان کرد: باید 252 کلاس درس بصورت کامل تخریب و احداث شده و همچنین 236 کلاس درس موجود نیز بایستی مقاوم سازی کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه استان ایلام روی گسل های زلزله قرار گرفته و هر لحظه امکان حادثه بوده لذا توجه به این امر و بازسازی کلاس های درس ضروری بوده و لازم است اعتبارات ویژه ای به این امر اختصاص داده شود.

هژبری در پایان یکی از دغدغه های این سازمان را تجهیزات مدارس دانست و گفت: از همه خیرین و مردم شریف برای تأمین تجهیزات مورد نیاز مدارس درخواست مساعدت و یاری داریم.

نظر شما