به‌منظور آمادگی دانش آموزان صورت گرفت:

اجرای مانور امداد و نجات در مدارس بندر خمیر

۱۳۹۴/۰۲/۲۴ - ۰۷:۳۲:۵۹
کد خبر: ۲۸۴۹۹۵
اجرای مانور امداد و نجات در مدارس بندر خمیر
باهدف آمادگی دانش آموزان در برابر حوادث غیرمترقبه و هم‌زمان با روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر مانور نمادین امداد و نجات در دبیرستان دخترانه عترت شهر بندر خمیر اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، این مانور با حضور معاون فرمانداری، کارشناسان حلال احمر و مسئولین آموزش‌وپرورش در دبیرستان نمونه دولتی عترت اجرا شد.

حسن جمشیدی معاون پرورشی آموزش‌ و پرورش شهرستان خمیر در مورد این خبر اظهار داشت: آگاه‌سازی و مشارکت دانش آموزان برای کاهش حوادث و بلایای طبیعی و حساس شدن دانش آموزان به مسائل ایمنی از اهداف این برنامه بوده است. جمشیدی بابیان اینکه گستردگی جمعیت دانش‌آموزی و آشنا سازی آنان با اتفاقات طبیعی و آسیب‌های اجتماعی فرصت ایجاد فرهنگ‌سازی مناسب را در اختیار می‌گذارد افزود: دانش آموزان با حضور در اجتماع و آگاه‌سازی خانواده‌ها می‌توانند انتقال‌دهنده آموزش‌ها و مهارت‌های لازم برای بهبود زندگی باشند. معاون پرورشی آموزش‌وپرورش بندر خمیر تصریح کرد: با برگزاری دوره‌های تخصصی ویژه دبیران تربیت‌بدنی و مربیان بهداشت ارتقای سلامت دانش آموزان و آموزش هنجارهای اجتماعی در بین دانش آموزان در اولویت برنامه‌های مدارس قرار دارد. در این مانور کارشناسان هلال‌احمر به آموزش کمک‌های اولیه، شیوه پناه گیری و تخلیه اضطراری و آشنایی با علائم هشداردهنده به دانش آموزان پرداختند.

نظر شما