در سال ۹۳

۴۹ هزار مترمربع فرش دستبافت در همدان بافته شد

۱۳۹۴/۰۲/۲۴ - ۰۸:۲۵:۴۸
کد خبر: ۲۸۵۰۱۵
۴۹ هزار مترمربع فرش دستبافت در همدان بافته شد
احمد‌ علی‌بابایی میزان فرش بافته شده در سال گذشته را 49 هزار مترمربع اعلام کرد و گفت: این آمار از اطلاعات ارائه شده تشکل‌ها و اتحادیه‌های مرتبط فرش احصا شده و این در حالی است که سال 92 نزدیک به 43 هزار مترمربع فرش دستبافت در همدان تولید شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، رئیس اداره فرش همدان با اشاره به اینکه هنرصنعت فرش در استان همدان از قدمت بالایی برخوردار بوده و همدان جایگاه بالایی در فرش دستبافت جهان دارد، اظهار داشت: تا پایان سال گذشته 60 هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در زمینه فرش دستبافت استان همدان فعالیت داشتند که 18 درصد این تعداد را آقایان و مابقی را بانوان تشکیل داده‌اند.

وی با بیان اینکه این افراد در 25 رشته مختلف با هنرصنعت فرش مرتبط هستند، گفت: در سال‌های نه چندان دور تعداد فعالان فرش دستبافت استان همدان در رشته‌های مختلف به 80 هزار نفر می‎رسید.

علی‌بابایی با بیان اینکه از این تعداد فعال حوزه هنر صنعت فرش نزدیک به 50 هزار نفر بافنده هستند، تصریح کرد: شغل اول 50 درصد این افراد قالی‌بافی بوده و مابقی به صورت پاره‌وقت، نیمه‌وقت و تفننی قالی می‎بافند.

وی با بیان اینکه مدیریت در حوزه فرش در اختیار نهادهای مختلف است، عنوان کرد: نزدیک به 4 هزار نفر بافنده زیر پوشش کمیته امداد استان همدان فعالیت می‎کنند که تولیدات خوبی دارند.

رئیس اداره فرش استان همدان میزان فرش بافته شده در سال گذشته را 49 هزار مترمربع اعلام کرد و گفت: این آمار از اطلاعات ارائه شده تشکل‌ها و اتحادیه‌های مرتبط فرش احصا شده و این در حالی است که سال 92 نزدیک به 43 هزار مترمربع فرش دستبافت در همدان تولید شد.

وی با اعلام اینکه تحرک در بازار فرش استان همدان سبب رونق فعالیت 60 هزار نفر می‎شود، گفت: براساس آمار، بافت فرش سال گذشته به طور متوسط هر بافنده نزدیک به یک متر فرش بافته است و علت کم بودن این آمار به این سبب است که بافندگان همدان ریزبافت بوده و بافت ریز زمان‎بر است.

علی بابایی درباره ارزش ریالی فرش‌های بافته شده در استان همدان نیز گفت: فرش‌های استان همدان به طور متوسط 500 هزار تومان به ازای هر متر قیمت‌گذاری شده‌اند.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان عنوان کرد: هنرصنعت فرش دستبافت می‎تواند با هزینه و سرمایه اندک برای افراد اشتغال‌زایی داشته باشد و امیدواریم با رونق گرفتن این هنرصنعت در استان شاهد افزایش اشتغال‌زایی در همدان نیز باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز