مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین:

توسعه فرهنگ و اخلاق اسلامی در ورزش قزوین عملیاتی شده است

۱۳۹۴/۰۲/۲۴ - ۰۹:۰۶:۵۶
کد خبر: ۲۸۵۰۳۱
توسعه فرهنگ و اخلاق اسلامی در ورزش قزوین عملیاتی شده است
مشهدی آقایی: مهمترین رسالت ورزش توسعه فرهنگ و اخلاق اسلامی، ایجاد نشاط و شادابی در جامعه و توسعه فرهنگ ورزش همگانی است.

به گزارش خبرگزاری برنا در قزوین؛ محمد مشهدی آقایی، مدیرکل ورزش و جوانان استان، در نشست شورای معاونین اداره کل ورزش و جوانان استان که با حضور روسای ادارات ورزش و جوانان شهرستان ها در محل اداره ورزش و جوانان شهرستان قزوین برگزار شد؛ افزود: مهمترین رسالت اداره کل و به طبع آن هیات های ورزشی توسعه فرهنگ ورزش برای همه، ایجاد نشاط و شادابی در جامعه و توسعه فرهنگ ورزش همگانی بوده و در این راه هیات های ورزشی برای رسیدن به ترویج بیشتر ورزش همگانی در استان تلاش کنند.

مشهدی آقایی در ادامه بیان داشت: ادارات ورزش و جوانان شهرستانها بازوان اصلی و حیاتی و از ارکان ورزش استان بشمار می روند و اجرایی کردن سیاستهای نظام و وزارت ورزش و جوانان بر دوش ادارات ورزش و جوانان شهرستانها و هیاتهای ورزشی با نظارت اداره کل ورزش و جوانان میباشد و در این راه اداره کل هدف نظارتی و هدایتی دارد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان تصریح کرد: نشست روسای ادارات ورزش و جوانان شهرستانها با هیاتهای ورزشی ، اتاق فکر ورزش استان بوده و بایستی استان قزوین با توجه به ظرفیت و توانمندی های خود به عنوان مرکز ایجاد فکر و ایده برای منطقه و کشور حرکت کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید براین موضوع که هیاتهای ورزشی باید به سمت کاهش وابستگی به اعتبارات دولتی بروند اظهار داشت: در حوزه ورزش جذب منابع از طریق بخش خصوصی و اسپانسرهای مالی امری سهل است و بایستی هیاتهای ورزشی به این سمت حرکت کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان موضوع اقتصاد مقاومتی را به حوزه ورزش تعمیم داد و در این خصوص نیز گفت: در بخش ورزش هیاتهای ورزشی متوجه شده اند که اعتبارات دولتی محدود است و تغییر نگرش کاملا ضروری است و در این شرایط باید به سمت کاهش وابستگی به اعتبارات دولتی و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی پیش برویم.

محمد مشهدی آقایی در بخش دیگری از سخنان خود در شورای معاونین گفت: استعدادیابی مهمترین اصل حرکت ورزش استان است و ورزش قهرمانی بدون استعدادیابی بی معنی است.بدون استعدادیابی ورزش قهرمانی دچار روزمرگی می شود و تنها راه علاج ورزش قهرمانی استعدادیابی، پشتوانه سازی و پایه سازی است.

مدیرکل وررزش و جوانان استان تصریح کرد: بیشترین اعتبارات ورزش استان در سال 1394 به استعدادیابی تعلق خواهد گرفت چرا که آینده ورزش استان قزوین و مدال آوری در رقابتهای مهم جهانی همچون المپیک منوط به استعدادیابی است.

محمد مشهدی آقایی در این نشست خواستار توجه جدی ادارات ورزش و جوانان شهرستانها و هیاتهای ورزشی به اجرای طرح بزرگ طرح استعدادیابی استان قزوین شد و گفت: استان قزوین دارای پتانسیل بسیار بالا در استعدادهای ورزشی است و موضوع استعدادیابی مهمترین مقوله ورزش استان برای موفقیت و کسب مدال در المپیک برزیل و بازیهای آسیایی جاکارتا است.

استان قزوین سرزمین حاصل خیز برای ورزش قهرمانی است و قهرمانان بزرگی را در عرصه ورزش قهرمانی به کشور معرفی کرده است و با مراجعه به تاریخ ورزشکاران استان میتوان به حقیقت آن پی برد.

وی در بخش دیگری از سخنان خودبا تاکید بر اینکه کار در عرصه ورزش نیاز به تفکر و تعامل بسیجی دارد: افزود: ورزش استان قزوین برای کسب مدال در المپیک 2016 ریودوژانیرو برزیل گام بر می دارد و حضور بسیج و تفکر بسیجی در تمامی ابعاد ورزش یک نیاز اساسی برای نیل به اهداف والای ورزش است که می بایست از ظرفیت بالای بسیج بعنوان یک اصل مهم؛استفاده بهینه نمائیم.

در ادامه معاونین و مسئول حراست اداره کل به بیان دیدگاهها و نظرات خود در خصوص مسائل مختلف پرداختند و ماهوتی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان قزوین نیز فعالیت ها و عملکرد خود در چندماهه اخیر را ارائه داد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز