رئیس کل دادگستری استان قزوین:

عدم مهارت حقوقی مردم هزینه هایی را به آنها تحمیل می کند

۱۳۹۴/۰۲/۲۷ - ۱۰:۳۶:۱۷
کد خبر: ۲۸۵۵۳۱
عدم مهارت حقوقی مردم هزینه هایی را به آنها تحمیل می کند
به واسطه ناسلامتی حقوقی، افراد مهارت انجام امور حقوقی خود را ندارند و دچار تلاطم حقوقی هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ جمال انصاری، رئیس کل دادگستری استان قزوین، بیان داشت: همه ما و همه شما اذعان داریم که ناسلامتی حقوقی و کسالت حقوقی در جامعه وجود دارد.

وی ادامه داد: کسالت حقوقی و ناسلامتی حقوقی تنها ارتکاب جرم نیست که با همت و تلاش همه همکاران قضایی و اداری را سامان دهیم، البته تلاش خوبی صورت گرفته است و ما در برخی جرائم کاهش خوبی داشتیم.

رییس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: در مواردی که موجب ناامنی عمومی می شود کاهش قابل ملاحظه جرائم را شاهدیم البته با همه این اقدامات و تلاش ها سازمان ما و سازمان های مرتبط و سایر سازمان های اجرایی و غیراجرایی و رسانه و ...به واسطه ناسلامتی حقوقی، افراد مهارت انجام امور حقوقی خود را ندارند و دچار تلاطم حقوقی هستیم.

وی تصریح کرد: تلاطم، فراز و نشیب حقوقی بیشتر در دعاوی مدنی و قراردادهای اجتماعی متبلور     می شود و بیشتر هم افراد دچار پدیده مجرمانه می شوند.

انصاری توضیح داد: هر دوی اینها برای امور اجتماعی ما ناثواب و نارواست، همین میزان ناسلامتی حقوقی و در پی آن ناسلامتی روانی و ناسلامتی اجتماعی که برای اجتماع به دنبال دارد اقتضائش این است که از فرصت موجود با عنوان اجتماعی و پیشگیری و مردم محوری بهره بگیریم در واقع از مشارکت مردمی و دستگاه هایی که باید بهره بگیریم، طوری بهره بگیریم که مردم دچار خطاهای حقوقی و بلیه های مجرمانه نشوند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز