شنبه زاده خبر داد؛

هیات گردشگری ایلام به استان بابل عراق سفر می کند

۱۳۹۴/۰۲/۲۸ - ۱۱:۲۵:۲۵
کد خبر: ۲۸۵۸۳۵
هیات گردشگری ایلام به استان بابل عراق سفر می کند
مدیرکل میراث فرهنگی ایلام از سفر هیات گردشگری ایلام به استان بابل عراق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در ایلام، عبدالمالک شنبه زاده، مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری ایلام، افزود: این هیات به دعوت استاندار بابل در یک سفر سه روزه از جاذبه های گردشگری و آثار تاریخی استان بابل عراق بازدید کردند.

وی ادامه داد: در این سفر دیدارها و نشست هایی با استاندار بابل عراق، معاونان استاندار، شرکت های خدمات مسافرتی و فعالان فرهنگی برگزار شد.

وی با بیان اینکه استان بابل عراق دارای جاذبه های تاریخی و مذهبی مهمی است، اظهار کرد: شهر قدیم بابل پایتخت امپراتوری بابل بوده و آثار تاریخی آن متعلق به هزاره های چهار و پنج قبل از میلاد است.

مدیرکل میراث فرهنگی ایلام یادآور شد: اوایل ماه جاری یک هیات گردشگری استان بابل عراق به ریاست معاون استاندار بابل و به دعوت محمدرضا مروارید استاندار ایلام در یک سفر دو روزه از جاذبه های گردشگری ایلام بازدید کردند.

شنبه زاده با بیان اینکه خوشبختانه جاذبه های تاریخی و طبیعی این استان بسیار مورد توجه هیات عراقی قرار گرفته است، گفت: دو طرف به گسترش همکاری ها در زمینه تبادل گردشگر علاقمند هستند.

وی افزود: در این سفر دو طرفه مقدمات انعقاد تفاهم نامه در زمینه تبادل گردشگر بین دو استان ایلام و بابل عراق فراهم شده است و با سفر استانداربابل به این استان در آینده نزدیک، با حضور استانداران دو استان این تفاهم نامه منعقد خواهد شد.

استان بابل عراق تا مرز بین المللی مهران حدود 2.5 ساعت فاصله دارد.

لازم به یاداوری است؛ استان ایلام با 430 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق و برخورداری از جاذبه های گردشگری منحصربفرد ظرفیت بالایی برای توسعه و رونق گردشگری خارجی دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز