اقتتاح اولین جشنواره فرهنگی- ورزشی دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه امام خمینی (ره)

۱۳۹۴/۰۲/۲۸ - ۲۲:۲۰:۳۷
کد خبر: ۲۸۶۰۲۴
اقتتاح اولین جشنواره فرهنگی- ورزشی دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه امام خمینی (ره)
اولین جشنواره فرهنگی- ورزشی دانشجویان غیر ایرانی با حضور مقامات استانی و کشوری و سفرای کشورهای خارجی امروز دوشنبه 28 اردیبهشت ماه در سالن تربیت بدنی دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ اولین جشنواره فرهنگی- ورزشی دانشجویان غیر ایرانی با حضور مقامات استانی و کشوری و سفرای کشورهای خارجی امروز دوشنبه 28 اردیبهشت ماه در سالن تربیت بدنی دانشگاه برگزار شد.

در این مراسم نائینی، رئیس دانشگاه، ضمن خوشامدگویی به شرکت کنندگان و تشکر از دست اندرکاران برگزاری جشنواره با اشاره به نقش برگزاری جشنواره های بین المللی بیان داشت: برگزاری این جشنواره ها نقش مهمی در آشنایی دولت ها و ملت ها با تمدن و فرهنگ یکدیگر و نزدیکی ملت ها دارد.

لللل

وی افزود: خوشحال هستیم که با برگزار ی این جشنواره که برای اولین بار در استان قزوین، استانی با قدمت گردشگری و تاریخی  برگزار می شود توانسته باشیم در خدمت عزیزانی از کشورهای مختلف جهان که  مهمان این دانشگاه و استان هستند باشیم.

دکتر نائینی اظهار داشت: با  توجه به اینکه دانشگاه بین المللی امام خمینی  تنها دانشگاهی در کشور است که به صورت رسمی مرکز آموزش زبان فارسی داریم و بسیاری از دانشجویان از سراسر جهان برای آموزش زبان فارسی به این مرکز مراجعه می ­کنند امیدواریم با برگزاری چنین جشنواره هایی بتوانیم ظرفیت های فرهنگی و ورزشی دانشجویان غیر ایرانی را  در زمینه های مختلف نشان دهیم .

وی افزود : در حال حاضر ما از 4 قاره جهان و 29 کشور و ملیت مختلف در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) دانشجو داریم  و تعداد دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه ما 1556 نفر هستند که از این تعداد 816 نفر وارد رشته شده و در رشته­ های مختلف مشغول تحصیل هستند.

در ادامه نماینده  دکتر صدیقی، رئیس سازمان امور دانشجویان و معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ضمن خوشامدگویی به دانشجویان غیرایرانی گفت: کشور ایران مهمد تمدن ، آزادگی و کرامت انسانی است با فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی که با انقلاب شکوهمند ایران اسلامی برگ زرین دیگری ورق خورد و خوشحال هستیم که در این محفل با شکوه فرهنگی و ورزشی در بین شما دانشجویان حضور داریم. دانشجویان غیر ایرانی سفیران مهمان نوازی و فرهنگ این کشور در کشورهای دیگر هستند.

در ادامه دکتر بیات معاون امور بین الملل ضمن  تشکر از مدیریت های استانی در برگزاری جشنواره با ارائه گزارشی از روند برگزاری جشنواره بیان داشت: دانشگاه بین المللی امام خمینی به عنوان یکی از دانشگاه های با سابقه کشور دارای  بیشترین آمار دانشجویان غیرایرانی  بیش از 1500 نفر از 31 کشور مختلف جهان است که درحال تحصیل و یا پذیرش شده اند و این جشنواره با پیام صلح و دوستی بین ملتها و با هدف ایجاد محیط دوستانه و سالم و رقابتی برگزار شد . 

مراسم افتتاحیه این جشنواره با استقبال برگزار کنندگان همراه بود و برنامه های جذابی در مراسم افتتاحیه ترتیب یافته بود . 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز