تاکید استاندار هرمزگان:

جذب سرمایه گذاران به طور جدی پیگیری شود

۱۳۹۴/۰۲/۲۹ - ۰۸:۰۱:۰۸
کد خبر: ۲۸۶۰۲۹
جذب سرمایه گذاران به طور جدی پیگیری شود
نماینده عالی دولت در استان هرمزگان گفت: بر اساس آئین نامه های اجرایی شورای برنامه ریزی، کارگروه های تخصصی در زیرمجموعه آن تعریف شده که باید فعال باشند چون بازوی اجرایی شورای برنامه ریزی هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، جاسم جادری در دومین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان هرمزگان با بیان اینکه شورای برنامه ریزی و کارگروه های تخصصی ذیل آن مهمترین نهاد برنامه ریزی برای توسعه هر استان محسوب می شوند، عنوان کرد: این شورا تنها متولی سیاست های کلان هر استان است که براساس قانون و مصوبات دولت تشکیل شده و نهادی تصمیم ساز، تصمیم گیر و هدایت گر و نظاره گر است.

وی ادامه داد: شورای برنامه ریزی به مسائلی همچون تامین درآمد، جذب سرمایه و توسعه صادرات و اجرای اسناد بالادستی و مشوق های مربوط به توسعه می پردازد و قسمت زیادی از تحرکات اقتصادی و اجتماعی در قالب این شورا دیده شده و نتایج آن می تواند تاثیرگذار باشد.

استاندار هرمزگان افزود: این شورا نهادی مشورتی است و مدیران عضو باید همه در مباحث آن مشارکت کنند.

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه طرح های مختلف پس از بحث و بررسی و رسیدگی در کارگروه ها حتما باید در شورای برنامه ریزی مطرح و مصوب شوند، اظهار داشت: بر اساس آئین نامه های اجرایی شورای برنامه ریزی، کارگروه های تخصصی در زیرمجموعه آن تعریف شده که باید فعال باشند چون بازوی اجرایی شورای برنامه ریزی هستند و مصوبات آن باید متناسب با روح قوانین برنامه و بودجه باشد.

وی تاکید کرد: نقش کارگروه ها در ارائه مسائل مختلف به شورای برنامه ریزی باید پررنگ تر باشد و مشارکت کارگروه های تخصصی می تواند راهکارهای اجرایی درست را به ما نشان دهد.

جادری در ادامه سخنان خود با انتقاد از عدم همکاری برخی دستگاه های اجرایی هرمزگان در جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی، بیان داشت: بنده همواره مراجعه کنندگانی از سرمایه گذاران بخش خصوصی دارم اما این افراد در مراجعه به برخی دستگاه های اجرایی استان به نتیجه نمی رسند که این نشان می دهد برخی دستگاه های مسئول علاقه ای به انجام کار سرمایه گذاری ندارند و این طرز تفکر در میان مدیران باید اصلاح شود.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید بر استفاده از امکانات و ظرفیت های بخش خصوصی تاکید دارد و خواسته ما نیز از مدیران این است که از سرمایه گذاران بخش خصوصی استقبال کنند.

وی تصریح کرد: بنده تشکیل جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در هرمزگان را به طور جدی پیگیری می کنم تا مسائلی که در این زمینه وجود دارد، رفع شود.

جادری گفت: چرخ اقتصاد کشور باید با کمک بخش خصوصی به حرکت درآید و طی این مدت اخیر طرح های خوبی با مشارکت بخش خصوصی در هرمزگان آغاز شده اما برخی دستگاه ها در این زمینه تمایلی نشان نداده اند که در ادامه اگر احساس شود مدیری علاقه مند به کمک به رونق سرمایه گذاری نیست و نمی خواهد سیاست دولت را اجرایی کند، برخوردهای قانونی لازم در این زمینه صورت خواهد گرفت.

نظر شما