دبیر فدراسیون جودو در گفت و گوی اختصاصی با خبرگزاری برنا در سمنان:

نبود پشتوانه برای تیم ملی بزرگسالان جودو در حال رفع شدن است

۱۳۹۴/۰۲/۲۹ - ۱۲:۰۸:۱۱
کد خبر: ۲۸۶۱۶۲
نبود پشتوانه برای تیم ملی بزرگسالان جودو در حال رفع شدن است
محمد بلوطی متولد 1351 در تهران است و با بیش از 30 سال سابقه فعالیت در این رشته و عضویت در تیم های ملی جوانان و بزرگسالان در خلال سال‌های 68 تا 72 حال دبیر فدراسیون جودو کشور می باشد که بابت حضور وی در شهرستان سمنان برای برگزاری مسابقات جود جوانان کشور و انتخابی تیم ملی با او به گفتگو پرداختیم.

با سلام خدمت شما و خوش آمد می گوییم حضورتان را در شهر سمنان.

با عرض سلام و تشکر خدمت شما ..

آقای بلوطی چندمین دوره از مسابقات را برگزار کردید؟

ما چهل و یکمین دوره از مسابقات جودو جوانان کشور و انتخابی تیم ملی را درسمنان برگزار کردیم.

چند نفر در این مسابقات شرکت کردند؟

205 نفر ثبت نام کننده داشتیم که از این تعداد 180 نفر حائز شرایط حضور در مسابقه بودند که در یک روز و بر روی سه تاتمی با میزبانی خوب سمنان که با همت رئیس هیات جودو ما در استان سمنان آقای کرکه ابادی و آقای فتاحی مدیر کل ورزش و جوانان استان سمنان و سایر دست اندرکاران و مسوولین  به نحو احسنت برگزار شد و در طی چند سال گذشته  و  از وقتی من  دبیر فدراسیون  بودم یکی از بهترین دوره ها در برگزاری مسابقات بود .

مسابقات را  از نظر کمی و کیفی چگونه ارزیابی کردید؟

مسابقات این دوره هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی بسیار خوب بود  و در این دوره نفرات خوب و ناشناخته ای معرفی شدند .بطوریکه ما در دوره های گذشته معمولا افراد برتر این دوره از مسابقات را از افرادی داشتیم که سابقه حضور در مسابقات آسیایی و جهانی و کسب مقام  را داشتند اما اینبار جوانان گمنامی توانستند قهرمانان را ببرند و این نشان از پیشرفت جودو کشور دارد و این اتفاقات ناخوشایندی که چند سال پیش برای جودو افتاده بود و نبود پشتوانه برای تیم بزرگسالان بود در حال رفع شدن است  و امیدواریم که این جوانان بتوانند جا پای قهرمانان خوشنامی چون میر اسماعیلی و میران بگذارند.

در این مسابقات از همه استان ها حضور داشتند؟

به غیر از استان سیستان و بلوچستان که به تازگی رئیس هیات ما عوض شده است و در حال فراهم کردن زیرساخت ها می باشد و استان خراسان جنوبی که بعلت شرایط اقیمی و برگزاری برخی امتحانات همراه بود بقیه استان ها حضور داشتند بعلاوه تیم کیش که بصورت مجزا آنها را دعوت کردیم که توانستند با یک تیم شرکت کنند.

این مسابقات برای انتخابی تیم ملی برای مسابقات اسیایی بود؟

برای مسابقات اسیایی که فکر می کنم در برج 4 در تایلند و مسابقات جهانی که در برج 7 در بوسنی برگزار می شود.

سمنان قابلیت میزبانی را دارد؟

با تمام شرایط سختی که برای میزبانی وجود دارد سمنان میزبان فوق العاده خوبی بود  و این را بعنوان مسوول اجرایی مسابقات فدراسیون جودو کشور عرض می کنم و واقعا شرایط خوبی را مهیا کردند و با آشنایی کامل به اینکه میزبانی سخت است و خود من نیز بارها مسابقات را برگزار کرده ام شرایط بسیار عالی بود.

این مسابقات همیشه در استان ها برگزار می شود؟

سعی ما بر این است که در استانها برگزار شود تا ورزش جودو بیشتر نشت بکند اما بارها نیز در تهران برگزار شده است ولی اگر استانی درخواست میزبانی بدهد ما نیز استقبال خواهیم کرد.

و صحبت پایانی؟

با تشکر از شما و کلیه اصحاب رسانه و دوستان تصویری استان سمنان که به خوبی این مسابقات را پوشش دادند و مطمئن باشید این مسابقات و همچنین مسابقاتی که در پایان شهریور داریم تدارک میبینیم که در سمنان برگزار شود در ورزش استان سمنان تحولی را ایجاد خواهد کرد  و با عث می شود از این استان قطعا ورزشکارانی ظهور کنند که باعث سرفرازی استان و کشور شوند ..

و نکته ای که باید به آن اشاره کنم کسب مدال طلای مسابقات آسیایی خانم دنیا اقایی در بیروت است   که ایشان  از ورزشکاران بانوان  جودو استان سمنان  می باشند و این اتفاق می تواند پایه گذار تعداد قهرمانان  جودو بانوان در سمنان و  در سراسر کشور باشد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز