شهردار قزوین:

آماده انعقاد تفاهم‎نامه‌های همکاری بین قزوین و ایتالیا هستیم

۱۳۹۴/۰۲/۲۹ - ۱۴:۵۴:۲۴
کد خبر: ۲۸۶۲۳۲
آماده انعقاد تفاهم‎نامه‌های همکاری بین قزوین و ایتالیا هستیم
مسعود نصرتی: شهر قزوین آماده انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با کشور ایتالیا در زمینه‌های مختلف به خصوص خدمات شهری و اقتصادی و عقد خواهرخواندگی با یکی از شهرهای کشور ایتالیا دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا در قزوین؛ مسعود نصرتی در جلسه مشترک سفیر ایتالیا و هیات همراه با مدیران استانی افزود: جای خوشحالی است که با توجه به پیشینه ارتباط کشور ایران و ایتالیا دوباره این ارتباط در شهر قزوین در زمینه‌های تاریخی، فرهنگی، اقتصادی، بازرگانی و کشاورزی به خصوص خدمات شهری صورت گرفت.

وی با اشاره به قدمت تاریخی، فرهنگی و اقتصادی قزوین گفت: شهر قزوین همیشه در زمینه‌های مختلف در ایران تاثیرگذار بوده است و به خصوص در گذشته در مسیر جاده ابریشم نیز نقش مهمی داشته است.

نصرتی بیان کرد: با توجه به آثار تاریخی و فرهنگی قزوین، موضوعات گردشگری و اقتصادی در شهر قزوین در اولویت همکاری قرار دارد.

شهردار قزوین با بیان اینکه قزوین یکی از مقاصد برای تعاملات بین المللی در چند سال اخیر بوده است، ادامه داد: شهر قزوین قطب صنعتی، کشاورزی و دانشجویی محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنم عقد خواهرخواندگی با یکی از شهرهای کشور ایتالیا به انتخاب سفیر داشته باشیم.

این مقام مسوول با بیان اینکه شهر قزوین روزانه 500تن زباله تولید می‌کند، گفت: سایت محمدآباد شهر قزوین یکی از پیشرفته‌ترین سایت‌ها در کشور است که می‌توانیم با قرارداد با یکی از شرکت‌ها، تولید برق داشته باشیم و با توجه به اینکه این سایت در کنار شهرک صنعتی لیا قرار دارد می‌توان این شهرک از انرژی برق بهره ببرد.

نصرتی با تاکید بر اینکه شهر قزوین آمادگی انعقاد تفاهم نامه برای همکاری‌های مشترک دارد، افزود: از نگاه مثبت، صمیمانه و با تجربه سفیر ایتالیا به شهر قزوین تشکر می‌کنم.

وی گفت: آمادگی مشارکت همه جانبه با کشور ایتالیا وجود دارد و برای ادامه فعالیت‌ها به دنبال انعقاد تفاهم‌نامه هستیم.

نصرتی گفت: این جلسه شروع خوبی برای ادامه ارتباط های مشترک بود و لازمه همکاری با نگاه مثبت بین دو کشور وجود دارد.

شهردار قزوین بیان کرد: پیشنهاد امضاء تفاهم نامه برای نصب و راه اندازی دستگاه های زباله سوز ارائه شده است.

کون کیاتوری سفیر ایتالیا در ایران به همراه هیات تجاری ایتالیا به شهر قزوین سفر کرده اند و از چندین واحد صنعتی و جاذبه های گردشگری و خدماتی  استان بازدید کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز