تاکید عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گردهمایی فعالان صنعت نساجی:

صنعت نساجی می تواند بستر لازم برای اشتغال جوانان را فراهم کند

۱۳۹۴/۰۲/۲۹ - ۱۸:۴۸:۲۸
کد خبر: ۲۸۶۲۸۰
صنعت نساجی می تواند بستر لازم برای اشتغال جوانان را فراهم کند
مهمترین مشکل کشور اشتغال است که با ارزش نهادن به صنعت نساجی می توانیم با یک تولید و یک فرصت برتر بستر اشتغال جوانان را فراهم کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از مازندران، سیدهادی حسینی، نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی، در گردهمائی فعالان صنعت نساجی با بیان اینکه مازندران خاستگاه صنعت نساجی در ایران است، گفت: برای حضور هر چه بیشتر تولید کنندگان در عرصه نساجی باید فرهنگ سازی نموده و بر علوم نو تکیه کنیم و از افراد خبره و اهل فن استفاده نمائیم

حسینی با مهم شمردن صنعت نساجی اظهار داشت: مهمترین مشکل کشور اشتغال است که با ارزش نهادن به صنعت نساجی می توانیم با یک تولید و یک فرصت برتر بستر اشتغال جوانان را فراهم کنیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از اعلام آمادگی این کمیسیون جهت مرتفع کردن مشکلات قانونی بر سر راه مجموعه صنعت نساجی و تولید کنندگان به شرط انتقال آنها به این کمیسیون خبر داد.

حسینی تولید را به عنوان یک اصل دانست و از بانک ها و موسسات مربوطه خواست همکاری لازم با تولید کنندگان داشته باشند.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی در خاتمه بر فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی تاکید کرد و گفت: برای توفیق صنعت نساجی و پوشاک در کشور باید دولت و مردم تلاش کنند تا این فرهنگ اصلاح شود.

محمدرضا باقرزاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر، مختصری از صنعت نساجی و فعالیت این صنعت در استان مازندران و شهرستان قائمشهر مطالبی بیان کرد و گفت: هر چند شهرستان قائمشهر از سالیان دور مجری صنعت نساجی در ایران بوده مع الاسف نتوانست متناسب با این قدمت طولانی رشد یا ثبات موثری داشته باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قائمشهر افزود: در حوزه مساله آگاهی هرچند آسیب هایی بوجود آمده ولی در حوزه اقتصاد مقاومتی صنعت پوشاک می تواند یکی از برگ های برنده و نجات دهنده صنعت نساجی باشد.

دبیر هم اندیشی اساتید دانشگاه های آزاد اسلامی استان مازندران با اشاره به سرعت تغییر در ذائقه پوشاک و مد تاکید کرد برای حفظ توسعه باید خود را با نیازها و سبک های جدید تطبیق دهیم.

وی با بیان اینکه ایرانیان در قرون اخیر و در بین تمام فرهنگ ها توانستند فرهنگ خود را حفظ کنند، گفت: ایرانیان در مواجهه با تحولات با استعداد بالایی که نشان دادند توانستند هنر خود را به جهان ثابت کنند.

باقرزاده اظهار داشت: در گذشته نساجی مازندران تقریبا 10 درصد از تولید منسوجات کشور را در اختیار داشت و امروز هم با وجود فراهم بودن زمینه های توسعه در کشور، منابع انسانی غنی و با اعمال مدیریت صحیح و اراده قوی باید به دنبال شکوفائی جدید صنعت نساجی باشیم.

گلنار نصراللهی، مدیرکل صنایع نساجی کشور، ضمن تشکر از برگزاری این گردهمائی در خصوص وضعیت کنونی نساجی مازندران و اقدامات و برنامه های آینده برای این صنعت در مازندران مطالبی بیان کرد.

نصراللهی با بیان اینکه 9 هزار واحد دارای پروانه صنعتی در حوزه الیاف، نخ، پوشاک و پارچه در کشور وجود دارند گفت: 20 هزار واحد صنفی دوزندگی با 300 هزار پرسنل در کشور مشغول فعالیت هستند.

وی ادامه داد: در سال گذشته 980 میلیون دلار در صنعت نساجی صادرات داشتیم که نسبت به سال 92 حدود 5 درصد رشد را نشان می دهد.

نصراللهی با بیان اینکه واردات بی رویه نخ و پارچه در سال های گذشته به صنعت نساجی ضربه های زیادی زده است؛ اظهار داشت: با اقدامات صورت گرفته در وزارتخانه سعی شد تا همسان سازی تعرفه ها انجام گیرد.

مدیرکل صنایع نساجی کشور با اشاره به اینکه در سال های اخیر به مسئله مد توجه ای نشده، اظهار داشت: بخش توزیع محصولات صنعتی نساجی دچار مشکلات فراوانی است.

نصراللهی از برطرف شدن تنش های کارگری ،کارخانه نساجی مازندران ابراز خرسندی کرد و گفت: جهت راه اندازی بخش دوزندگی از واحدهای صنعتی در مازندران حمایت خواهد شد.

وی همچنین از راه اندازی مجدد صنعت نساجی در مازندران در واحدهای دوزندگی، بافندگی، رنگرزی، چاپ و تکمیل در این استان خبر داد و گفت: برای راه اندازی طرح های جدید نگران تسهیلات ارزی و ریالی نباشید.

نظر شما