بررسی موانع تامین مواد اولیه شرکت پارس پترولیوم

۱۳۹۴/۰۲/۳۱ - ۱۰:۴۲:۱۳
کد خبر: ۲۸۶۶۸۲
بررسی موانع تامین مواد اولیه شرکت پارس پترولیوم
بازید مدیر کل دفتر امور اقتصادی استانداری هرمزگان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان و کارشناسان سازمان با حضور در شهرک صنعتی شماره 2 بندرعباس از امکانات و تجهیزات شرکت سرمایه گذاری پارس پترولیوم جهت توسعه ، رونق و بررسی موانع تامین مواد اولیه .

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ، قاسمی رئیس سازمان در این بازدید اظهار کرد: تامین مواد اولیه مورد نیاز صنایع پایین دست نفت برای واحدهای کوچک و با ظرفیت پائین یک مشکل اساسی که در این واحد بیشتر مشهود است.
وی افزود: از آنجایی که مواد پتروشیمی تنها از طریق بورس عرضه می شود، لذا واحدهای با ظرفیت پایین توا
ن و امکان خرید از این طریق را ندارند و مجبورند مواد اولیه مورد نیاز خود را از واسطه ها خریداری کنند که این موضوع بر قیمت تمام شده کالا و پایین آمدن قدرت رقابت پذیری آنان تاثیر بالایی دارد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت با اشاره به بررسی راهکارهای متعدد در جهت رفع این مشکل یادآور شد: با همکاری شرکت پالایشگاه نفت بندرعباس و پالایشگاه گاز گورزین قشم مشکلات تامین مواد اولیه شرکت پارس پترولیوم را بررسی و نسبت به حل مشکلات واحدهای صنعتی تلاش می کنیم .


قاسمی گفت: هدف از این بازدید، بررسی ظرفیت ها و پتانسیل های موجود است تا بتوان در دو بخش ایجادی و حمایت از وضعیت موجود تصمیمات لازم اتخاذ گردد.  

در این جلسه مشکلات تولید، موانع تامین مواد اولیه، وجود واسطه های متعدد و تحمیل هزینه های اضافی به صنعتگران این حوزه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

شایان ذکر است: شرکت سرمایه گذاری پارس پترولیوم به عنوان شرکت تولیدی و بازرگانی در حوزه پایین دستی صنایع نفت،گاز و پتروشیمی به منظور فعالیت در حوزه های مربوط به تولید و صادارات محصولات اقدام به ساخت واحد پالایش فرآورده های نفتی و تولید حلال های صنعتی در شهرک صنعتی شماره 2 نموده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز