استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد:

حفظ و پایداری سیستان به عنوان منطقه استراتژیک در جغرافیای امنیتی کشور

۱۳۹۴/۰۳/۰۲ - ۱۶:۱۱:۴۲
کد خبر: ۲۸۷۲۲۴
حفظ و پایداری سیستان به عنوان منطقه استراتژیک در جغرافیای امنیتی کشور
استاندار سیستان و بلوچستان بر جلوگیری از مهاجرت ساکنین منطقه سیستان و پیامدهای ناگوار اجتماعی و سیاسی آن برای کل کشور، حفظ و پایداری سیستان به عنوان منطقه استراتژیک در جغرافیای امنیتی کشور تاکید کرد.

به گزارش  خبرنگار برنا از سیستان و بلوچستان، کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی سیستان و بلوچستان با حضور علی اوسط هاشمی، استاندار و جمعی از مسئولان سیستان و بلوچستان در سالن اجتماعات فرمانداری زهک برگزار شد.

 استاندار سیستان و بلوچستان در این جلسه بر لزوم استفاده از پژوهشگران بومی در اجرای طرح‌های محلی در سیستان تاکید کرد.

علی اوسط هاشمی با اشاره به اینکه اجرای طرح آبیاری مزارع کشاورزی سیستان به وسیله لوله در اولویت قرار دارد، افزود: اجرای طرح 46 هزار هکتاری انتقال آب به مزارع سیستان در مدت سه تا چهار سال اجرایی و تکمیل شود و تنها با عملیات اجرایی آن برای 450 نفر شغل ایجاد میشود.

وی ضمن تشریح مزایای انتقال آب به مزارع سیستان، بیان کرد: جلوگیری از مهاجرت ساکنین منطقه و پیامدهای ناگوار اجتماعی و سیاسی آن برای کل کشور، حفظ و پایداری سیستان به عنوان منطقه استراتژیک در جغرافیای امنیتی کشور، احیای کشاورزی قابل برنامه‌ریزی و اسکان رضایت‌مندانه مردم، حفظ و تثبیت اکوسیستم طبیعی و انسانی دشت سیستان، بهره‌وری هوشمندانه و بهینه از منابع پایه تولید، تبدیل منطقه به قطب تولید محصولات کشاورزی، کمک به افزایش قدرت چانه‌زنی بین‌المللی در افزایش حق‌آبه دریافتی و احیای تالاب بین‌المللی هامون از طریق ایجاد زیرساخت‌های مدرن و ایجاد اشتغال پایدار از اهداف اجرای این طرح است.

هاشمی گفت: ایجاد اشتغال به صورت مستقیم ایجاد درآمد مکفی و قابل اطمینان برای هر خانوار، حذف مشاغل کاذب و افزایش ضریب امنیتی منطقه از دیگر قابلیت‌های اجرای این طرح است.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اجرایی شدن طرح و نحوه صحیح اجرای آن از مدت زمان اجرای آن برای مان مهمتر است، گفت: این طرح هرچقدر هم که باشد، باید بر نحوه اجرای دقیق آن نظارت لازم صورت گیرد.

این مسئول در سفر به منطقه سیستان همچنین در نشست فعالان سیاسی در اداره فرهنگ و ارشاد زابل حضور یافته و با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در سال جاری دو انتخابات پیش رو داریم و باید به مجلسی بیندیشیم که در آن گریز از قانون و برنامه نباشد و کتمان و رانت در حوزه نظارت کاملا زدوده شود.

وی ضمن تشریح ظرفیتهای سیستان و بلوچستان و خدمات زیربنایی انجام شده برای توسعه منطقه، گفت: سیستان و بلوچستان متعهد به تامین 50 هزار تن گوشت مورد نیاز کشور شده که تحقق این اقدام مهم برابر با ایجاد 12 کارخانه سیمان است.

گفتنی است؛ دیدار با معتمدین و سران طوایف در شهرستان زهک از دیگر برنامه‌های سفر دوروزه استاندار سیستان و بلوچستان و هیئت همراه به منطقه سیستان است.

همچنین حضور استاندار سیستان و بلوچستان در کارگروه مشترک مرز و بازدید او از پایانه مرزی هیرمند و روند اجرای طرح آبیاری 46 هزار هکتار از مزارع سیستان نیز طی روز گذشته و امروز انجام شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز